Förmån med SJ svart

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av drW, 9 Maj 2013.

1. drW

drW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick idag nytta av våra svarta kort för första gången då vi kunde hopa på ett tidigare tåg på Arlanda. Jättetrevlig konduktör som släppte ombord oss trots att det var fullt. Fick stå i bistron ett tag tills det blev plats. En sak som hon sa stämmer väl inte tror jag, eller? Hon hävdade att möjligheten att åka med ett annat tåg begränsade sig till ombokningsbara biljetter. Kan inte hitta denna formulering på SJs hemsida. Är det så så är ju förmånen lite värd.

2. JoelG

JoelG Medlem

3. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Usch... jag läste bara rubriken och trodde vi fått vår första(?) HON Circle medlem. ;)

4. drW

drW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ledsen att göra dig besviken. Men det är ändå på SJ prio forumet. ;)

5. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tittar bara under "Nya inlägg"..... och lägger inte märke till vilket forum det är postat i. :)

6. Jan Petterson

Jan Petterson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är inte SJ Prio Svart och HON Circle nästan samma sak trots allt? =P

7. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har varit SJ Prio Svart under några år förut, och om HON Circle är på den nivån så förstår jag att alla HONs i M&M forumet på FT klagar! :p

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Utan att gå allt för OT, men nog klagas det mycket på det forumet. Nästan lite för mycket… (exempelvis någon som gnällde på maten i FCT, och påstod att Schnitzeln var av sämre kvalitet än den man köper på Lidl, osv.)

Å andra sidan hade ju det här varit det ultimata svarta kortet :D

[Foto: aidanc FlyerTalk)

9. Oscar Larsson

Oscar Larsson Medlem

Tågvärden måste haft fel. Jag har vid säkert 20 tillfällen bytt avgång på icke ombokningsbara biljetter. Bäst hjälp ges i SJ Lounge, men rätt tågvärd kan dock också vara stor hjälp. Några gånger blivit uppgraderas till 1:a klass i samband med avgångsbyte

10. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan väl säga till tågvärdens försvar att det var som så att biljetten måste vara ombokningsbar förut men den regeln är borttagen nu helt enkelt.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!