Senaste nytt

Förläng din Marriott-status - Elite Buy Back Offer

David

Medlem
Detta har nämnts i annan tråd och jag tycker att det förtjänar en egen då det är ett mycket bra erbjudande för fd guld och platinummedlemmar.

Det fungerar alltså så att man, med sina intjänade poäng, köper tillbaka den status man tappat från föregående år.
  • Buy back your Platinum status – only 40,000 points
  • Buy back your Gold status – only 25,000 points
  • Buy back your Silver status – only 7,500 points
Silver hade jag nog inte sett som aktuellt men guld och platinum tycker jag är mycket bra eftersom de båda t.ex. ger garanterad lounge access. Det är ju i princip bara kostnaden av en frinatt av något olika kaliber. Erbjudandet gäller till 1:a april varje år så ifall man inte har poängen på kontot har man lite tid på sig att bo in dem.

Instruktioner finns på länk nedan:
Elite Buy Back Promotion
 

Swisser

Medlem
Har man inte tillräckligt många poäng på sitt MR-konto så har man ju rätt att köpa upp till max 50k MR points per år till en kostnad av USD 12.50 per 1k points. Att köpa guldstatus för ett år skulle då bara kosta USD 312.50 och för platinum USD 500. En bra deal, speciellt för guldkortet, eftersom det ger nästan samma förmåner som platinum inkl tillgång till executive loungerna.
 

henrik l

Medlem
Såg att "Europa-kvoten" verkade funka för mig i år igen. Ser ut som att guldet förnyades trots "enbart" 40 nätter. Var samma ifjol.
 

David

Medlem
Såg att "Europa-kvoten" verkade funka för mig i år igen. Ser ut som att guldet förnyades trots "enbart" 40 nätter. Var samma ifjol.
Vet inte varför, men jag fick behålla mitt Platinum trots endast 35 nätter hos Marriott förra året. EU-kvot? Goodwill då jag passerade gränsen för lifetime Gold eller för att jag fortfarande har 200+ nätter per medlemsår? Kan ju vara en rad tänkbara och otänkbara anledningar, nöjd är jag iaf. :)
 

Amoss

Medlem
Om jag endast är "member" kan jag ändå chansa och betala för Guld? Var hittar jag att köpa guld för 312,50USD?
 

Axelzon

Medlem
Tack @David !! Du nämner att erbjudandet gäller till 1:a April varje år.. Menar du då att detta erbjudande funnits innan?
Jag är mest nyfiken sedan jag misstänker att jag missar min status in i 2017 (har tom 2017/01). Och har det erbjudits
tidigare år så kommer det säkert fortsätta (man kan ju hoppas). Vad säger du om min fråga på rad ett? Det är ju peanuts
att lägga dessa points för att behålla statusen ;)
Axelzon
 

David

Medlem
Tack @David !! Du nämner att erbjudandet gäller till 1:a April varje år.. Menar du då att detta erbjudande funnits innan?
Jag är mest nyfiken sedan jag misstänker att jag missar min status in i 2017 (har tom 2017/01). Och har det erbjudits
tidigare år så kommer det säkert fortsätta (man kan ju hoppas). Vad säger du om min fråga på rad ett? Det är ju peanuts
att lägga dessa points för att behålla statusen ;)
Axelzon
Ja, jag har sett det tidigare även om jag inte själv har använt det och minns inte riktigt när det funnits. Har @henrik l mer kunskap om tidigare år?
 

henrik l

Medlem
Ja, jag har sett det tidigare även om jag inte själv har använt det och minns inte riktigt när det funnits. Har @henrik l mer kunskap om tidigare år?

Den här hade jag missat, sent skall syndaren vakna:D Men frågan blir ju extra intressant i och med att man kan koppla SPG och Marriott och att det verkar som att programmen kommer att köra separat fram till 2018. Tolkar jag det hela rätt, blir det enklaste sättet man försvarar sitt Marriott Gold på, att se till att försvara sitt SPG Gold, som kräver 10 stays, eller 25 nätter, jämfört med 50 nätter för Marriott. Just nu funderar jag på om jag kan fixa 25 stays på SPG under -17 och vips bli Platinum på Marriott:D
 

David

Medlem
Den här hade jag missat, sent skall syndaren vakna:D Men frågan blir ju extra intressant i och med att man kan koppla SPG och Marriott och att det verkar som att programmen kommer att köra separat fram till 2018. Tolkar jag det hela rätt, blir det enklaste sättet man försvarar sitt Marriott Gold på, att se till att försvara sitt SPG Gold, som kräver 10 stays, eller 25 nätter, jämfört med 50 nätter för Marriott. Just nu funderar jag på om jag kan fixa 25 stays på SPG under -17 och vips bli Platinum på Marriott:D
Tänker samma strategi för 2017 då jag är rätt säker på att jag inte kommer att klara 75 nätter hos Marriott så kan jag istället sikta på 25 stays hos SPG. Det kan säkert vara bra att komma in på top tier i det nya programmet. :)
 
Toppen