Förläng din Marriott-status - Elite Buy Back Offer

Diskussion i 'Marriott International & Rewards' startad av David, 3 Mars 2016.

1. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta har nämnts i annan tråd och jag tycker att det förtjänar en egen då det är ett mycket bra erbjudande för fd guld och platinummedlemmar.

Det fungerar alltså så att man, med sina intjänade poäng, köper tillbaka den status man tappat från föregående år.
    • Buy back your Platinum status – only 40,000 points
    • Buy back your Gold status – only 25,000 points
    • Buy back your Silver status – only 7,500 points
    Silver hade jag nog inte sett som aktuellt men guld och platinum tycker jag är mycket bra eftersom de båda t.ex. ger garanterad lounge access. Det är ju i princip bara kostnaden av en frinatt av något olika kaliber. Erbjudandet gäller till 1:a april varje år så ifall man inte har poängen på kontot har man lite tid på sig att bo in dem.

Instruktioner finns på länk nedan:
    Elite Buy Back Promotion

Axelzon, henrik l och Knucket gillar detta.
  2. Swisser

Swisser Medlem

Har man inte tillräckligt många poäng på sitt MR-konto så har man ju rätt att köpa upp till max 50k MR points per år till en kostnad av USD 12.50 per 1k points. Att köpa guldstatus för ett år skulle då bara kosta USD 312.50 och för platinum USD 500. En bra deal, speciellt för guldkortet, eftersom det ger nästan samma förmåner som platinum inkl tillgång till executive loungerna.

3. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg att "Europa-kvoten" verkade funka för mig i år igen. Ser ut som att guldet förnyades trots "enbart" 40 nätter. Var samma ifjol.

David gillar detta.
  4. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte varför, men jag fick behålla mitt Platinum trots endast 35 nätter hos Marriott förra året. EU-kvot? Goodwill då jag passerade gränsen för lifetime Gold eller för att jag fortfarande har 200+ nätter per medlemsår? Kan ju vara en rad tänkbara och otänkbara anledningar, nöjd är jag iaf. :)

Axelzon, 011430121 och henrik l gillar detta.
  5. Amoss

Amoss Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag endast är "member" kan jag ändå chansa och betala för Guld? Var hittar jag att köpa guld för 312,50USD?

6. mha321

mha321 Medlem

Du kan säkert chansa, men sannolikheten att det ska funka är nog väldigt nära noll...

7. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack @David !! Du nämner att erbjudandet gäller till 1:a April varje år.. Menar du då att detta erbjudande funnits innan?
    Jag är mest nyfiken sedan jag misstänker att jag missar min status in i 2017 (har tom 2017/01). Och har det erbjudits
    tidigare år så kommer det säkert fortsätta (man kan ju hoppas). Vad säger du om min fråga på rad ett? Det är ju peanuts
    att lägga dessa points för att behålla statusen ;)
    Axelzon

8. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, jag har sett det tidigare även om jag inte själv har använt det och minns inte riktigt när det funnits. Har @henrik l mer kunskap om tidigare år?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!