Senaste nytt

Förhandla bort kortavgift

Hötorget

Medlem
Jag hade AmEx Platinum tidigare och hade då en årlig spend på runt 800. Vill minnas att årsavgiften var 5tkr när jag började och 6tkr på slutet. Jag fick bort avgiften de sista åren - "knepet" var att ta diskussionen i samband med att kortet "förnyades", i mitt fall varje september. En annan sak jag minns var att de tittade på (eller kommenterade) var att jag aldrig var sen med mina fakturor.

Lycka till med förhandlandet!
 

Elberto

Medlem
Jag hade en spending av nästan 700k förra året. Har Elite kort. Amex var stenhårt. Fick en IKEA voucher istället.
Nu på början av juni 2016, har jag redan mer än 350k och har precis ansökt om ett AMEX Premium kort. Kortet kommer sägas upp när jag har handlat för 150k och fått voucher nummer 3/2016. Försökte också förhandla bort årsavgiften för Premium. No chance…

Som @palmen säga: Amex vet ju att de är i princip utan konkurrens.
 

Hötorget

Medlem
Jag hade en spending av nästan 700k förra året. Har Elite kort. Amex var stenhårt. Fick en IKEA voucher istället.
Nu på början av juni 2016, har jag redan mer än 350k och har precis ansökt om ett AMEX Premium kort. Kortet kommer sägas upp när jag har handlat för 150k och fått voucher nummer 3/2016. Försökte också förhandla bort årsavgiften för Premium. No chance…

Som @palmen säga: Amex vet ju att de är i princip utan konkurrens.
När tog du dialogen i förhållande till din årsdag? Mitt Platinum förnyades i september och de gånger jag försökte prata med AmEx efter augusti då var det toknej. När jag tog upp det i lite mer god, säg i mitten eller börja av aug, då gick det bättre. Det var dock ca 2 år sedan jag avslutade mitt Platinum, så Amex har kanske ändrat policy ...
 
Toppen