Senaste nytt

Förenklad transfer till inrikes på Oslo Gardermoen nästa år

Jacob

Medlem
I dagarna gav den norska regeringen sitt godkännande på att erbjuda förenklad transfer från utrikesflyg till inrikesflyg i Norge med möjlighet att få bagage skickat hela vägen till inrikes slutdestination. Detta innebär att man slippa hämta ut sitt incheckade bagage, ta det genom tullen för att sedan lämna in bagaget på nytt och passera säkerhetskontroll.…
 

Rotorman

Medlem
Inte en dag för tidigt!!!

Jag åker mycket Sverige - Norge med SAS och väljer alltid CPH om jag kan just pga trasslet på OSL varenda eviga gång!

Misstänker att Avinor lobbat rätt hårt för att få till en ändring. Dessutom expanderar OSL och det krävs nog större genomströmning än bara "helnorska" resenärer för att få kalkylen att gå ihop.
 

ante_77

Medlem
Nu har man försvårat transfer på OSL.
En security check då man tydligen misstänker att ankommande passagerare har köpt knivar, bomber och andra farliga saker från t.ex SAS trolleys.

Jag tror faktiskt att det hade gått snabbare att gå igenom bagagehallen, genom tullen och in genom den vanliga säkerhetskontrollen.
Fan så fånigt.
Långsamt, stökigt och
 

ekf

Medlem
Nu har man försvårat transfer på OSL.
En security check då man tydligen misstänker att ankommande passagerare har köpt knivar, bomber och andra farliga saker från t.ex SAS trolleys.

Jag tror faktiskt att det hade gått snabbare att gå igenom bagagehallen, genom tullen och in genom den vanliga säkerhetskontrollen.
Fan så fånigt.
Långsamt, stökigt och
Har det inte bara att göra med att du blivit utslussad "på fel sida", tillsammans med "orena" ankomster? För så har det ju varit länge om man haft otur... eller har de hittat på något nytt?
 

bhen

Medlem
Upplevde samma för en månad sen! dom har ändrat på skyltningen och jag gick själv fel nyligen och åkte på ny säkerhetskontroll.

Den trappan du gick ned efter kontrollen nås också från sidan om en följer mot utgång/bagage.
 

ante_77

Medlem
Upplevde samma för en månad sen! dom har ändrat på skyltningen och jag gick själv fel nyligen och åkte på ny säkerhetskontroll.

Den trappan du gick ned efter kontrollen nås också från sidan om en följer mot utgång/bagage.

Så det finns två utgångar till avgångshallen?
 
Toppen