Senaste nytt

Föreningen Tim-pendlare

Palazzi

Medlem
Jag sitter nu på ett tåg mellan V-ås och Stockholm på ett SJ-tåg. Där möter jag en kvinna som är grundare till föreningen "TIM-pendlare" som i krassa ordalag är en verksamhet som lobbar för bättre pendlarmöjligheter i Mälardalen - SJ, TIM, MÄLAB, Länstyrelsen, regionalpolitiker länsstyrelser etc är drivande krafter.

Jag har själv inte hört talas som verksamheten, men tycker det verkar intressant. De lyckades nyligen driva igenom återkomsten av ett direkttåg mellan Västerås o Stockholm, utan mellanliggande stationer.

De lobbar b.la för
Minskade förseningar
Bättre informationshantering
Smidigare resetidsersättning
Spårrestauerering
etc

Jag gör ingen reklam för sammanslutningen, men kanske kan den information de har på sin hemsida vara intressant för alla pendlare i regionen (?) All information från möten, samt framtida mål etc fanns nämligen på deras hemsida. Kvinnan jag talade med påpekar dock att de gärna ser att fler personer visar sitt samtycke, för att sätta press på SJ, lokala poltiker och trafikverket (reds.anm).

De passerade idag 700 medlemmar, men det verkar inte som om de aktivt söker nya.

Ni kan gå in på: timpendlare.se för att läsa mer.

OBS! Detta handlar om en ideell förening utan vinstintresse. De verkar enbart för resenärernas möjligheter till smidig pendling, vilket iaf jag känner vara i linje med businessclass verksamhetsområde.
 
Last edited:
Toppen