Senaste nytt

Fördel att sitta långt bak i flyget?

Nån som flugit Economy med Air New Zealand i en Boeing 787-9 eller en Airbus A320? Var vill man sitta i dessa plan?

Jag har flugit med 787-9, Air New Zealand två gånger. De har ju en produkt som heter Skycouch i Economy vilken innebär att sätena A+B+C samt H+J+K kan fällas till en soffa. Dessa finns bak till och med rad 43 på vänster sida av kabinen och på rad 41 på höger sida. Dessa rader har 83 cm mellan stolsraderna.
MEN, en blygsamt marknadsförd hemlighet är att på höger sida har även rad 42 (som ej har Skycouch-produkten) 83 cm mellan stolsraderna. Alla rader längre bak (utom exit-rows) har 81 cm. Ytterligare längre bak (bakom rad 51 är det 78 cm mellan raderna. Således är platserna 41H+J+K de med bäst benutrymme i Economy.

A320 har jag tyvärr ingen erfarenhet av.
 

Erik M

Medlem
@Martin Persson jättebra svar, tack! En sak jag länge undrat ang Skycouch-lösningen är detta:
Om planet råkar vara glest befolkat och man har turen att få en egen rad där Skycouch erbjuds, kan man då fälla sätena och använda dem så? Eller krävs det nån extra pryl? Alltså, kan jag lägga mig raklång på tvären utan att ha betalat för det?
 

HCas

Medlem
Förut seatade jag mig alltid långt fram av gammal vana, men det sista året eller så har jag mer och mer gått över till att leta plats långt bak. Har sällan bråttom av och chansen att man får ett tomt säte bredvid sig är större.
 
Toppen