Senaste nytt

Förbjudet att ta med sig oladdad elektronik ombord på flyget till USA

flybob

Medlem
När vi boardade BA0297 (LHR-ORD) idag, så stod de och valde ut folk på måfå som fick starta all sin elektronik (jag slapp).
 

Badger

Medlem
När jag var i USA i mitten av nittiotalet och skulle flyga så hade grabben framför mig i kön (typ 10 år gammal) med sin Nintendo Gameboy. Säkerhetskillen satte på den och provspelade den. Jag fick uppfattningen att han kollade att det var en riktig Gameboy. (kan ju också vart att han var uttråkad och såg sin chans att spela lite Donkey Kong i 15 sek). =)
 

Dr. Miles

Expert
Minister för inrikes säkerhet, John Kelly sa igår att förbudet av laptop ombord kan utvidgas till alla flighter till/från USA.

Reuters skrev:
Sun May 28, 2017 | 4:21pm EDT

U.S. might ban laptops on all flights into and out of the country

The United States might ban laptops from aircraft cabins on all flights into and out of the country as part of a ramped-up effort to protect against potential security threats, U.S. Homeland Security Secretary John Kelly said on Sunday.

In an interview on "Fox News Sunday," Kelly said the United States planned to "raise the bar" on airline security, including tightening screening of carry-on items.
U.S. might ban laptops on all flights into and out of the country| Reuters
 

Homer

Medlem
Minister för inrikes säkerhet, John Kelly sa igår att förbudet av laptop ombord kan utvidgas till alla flighter till/från USA.


U.S. might ban laptops on all flights into and out of the country| Reuters


Om man lyssnar på intervjun i sin helhet, 08:30 och framåt, så låter det mindre troligt om än inte uteslutet,
däremot så kommer det helt klart att bli omständligare kontroller, att plocka ut allt från kabinväskan sannolikt.
Homeland Secretary Kelly considers laptop ban on all flights into US | Fox News
 
Toppen