Förbön inför flygning med Lionair!

Diskussion i 'Reserapporter' startad av cikada, 6 Oktober 2014.

1. cikada

cikada Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Under denna sommar/höst har vi flugit en del med Lionair i indonesien. Det har i huvudsak fungerat bra trots deras lite dåliga rykte. I lionairgruppen ingår flera andra flygbolag, Batikair, Wings air m.fl. I stolsfickorna hittar man utöver de vanliga säkerhetsbladen m.m. även ett "INVOCATIONS CARD". Detta visade sig innehålla förböner inför flygningen för både muslimer, protestanter, katoliker och hinduer!
    Har aldrig stött på detta tidigare någonstans, är det något ni andra gjort?

bild 1.JPG
    bild 2.JPG

Smuffe, helgonet, agehall och 4 andra gillar detta.
  2. JLE

JLE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För tio år sedan ombord på en av Egyptairs A340-200 så hade de böneutrop innan start... Den var tydligen viktigare att hinna med än säkerhetsvideon - för den körde de när de hade lyft...:confused:

Smuffe gillar detta.
  3. Förbön finns nog de flesta flygbolag från hardcore muslimländer men jag har inte sett Invocation Card.
    Jag flög med både Pakistan International Airlines (PIA, PK) och Iran Air (IR) och de hade förbön före flygning.

OT.
    Jag undrar om de måste skrota flygplanet enligt Haral när de blir av med planet?

4. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vissa plan har ju även "bönerum" ombord. Har för mig att jag stött på det hos Malaysia Airlines.

5. Kan väl vara bra för den som finner böner vara av vikt, men då jag själv inte är så troende så skulle jag bara bli nervös. Bön brukar man väl be för att undvika ondo o för att bra saker ska inträffa (?) Betyder ju i förlängningen att de belyser risken med att flygningen kan gå åt fanders :p

Givet vet man om den minimala risken, men jag slipper gärna att bli påmind.

Smuffe gillar detta.
  6. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag måste bedja för att flygningen ska bli säker kanske jag har valt fel flygbolag? =}

ulagun gillar detta.
  7. "Ladies and Gentlemen, Insha'Allah. This is your captain speaking..."

Christian R gillar detta.
  8. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    And Insha'Allah, we'll reach our destination =}

9. "

Smuffe, fly4fun och iRobert gillar detta.
  10. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väldigt imponerande... Jag tror jag väljer ett annat bolag, förbön eller inte =}

Smuffe, Jakob Österberg och Agö gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!