Senaste nytt

Bud på Radissons aktie

Jag håller definitivt med att man ska ha en depå i någon mindre aktör typ Nordnet eller Avanza.
Uppstickaren Degiro.se är courtagefritt om man har under 1milj SEK i depån, kan vara ett bra alternativ.

Stortbankerna är orimligt dyra när det gäller aktieaffärer.
 

Nemo

Medlem
Jag håller definitivt med att man ska ha en depå i någon mindre aktör typ Nordnet eller Avanza.
Uppstickaren Degiro.se är courtagefritt om man har under 1milj SEK i depån, kan vara ett bra alternativ.
Stortbankerna är orimligt dyra när det gäller aktieaffärer.
OT: En sanning med modifikation. Det finns mängder med olika prisklasser. Generellt är storbankerna dyra, ibland omotiverat dyra när det gäller affärer över 100 kSEK. Men det finns också vissa prisområden som är konkurrenskraftiga. För ordervärde < 40 kSEK är det Avanza / Nordnet / DeGiro som gäller. SEB kostar ungefär lika mycket som Avanza / Nordnet vid ordervärde 46-76 kSEK. Nordea tar flatrate rakt över och kostar i princip lika mycket som DeGiro över 465 kSEK, om du inte är förmånskund, då är det konkurrenskraftigt courtage från ordervärde 60 kSEK. Med reservation för ev fel.

courtage.png

(Log-skala för ordervärde)
 

011430121

Medlem
Idag den 22 feb skriver Dagens Industri på två sidor om HNA budet på Rezidor och rekommendera minoritetsägarna att sälja sina aktier i Rezidor.
IMG_0923.JPG
 

011430121

Medlem
Så ... man kan sitta på innehavet ett tag till?
Vad som är rätt att göra med sitt innehav är alltid svårt att avgöra oavsett om man är "expert" eller lekman, Rezidor aktien har legat förankrat strax under 35 SEK den senaste tiden.
VD:n tror på ett starkt hotellöppnings år 2017 för kedjan men vissa problem från 2016 kommer att kvarstå.
 

011430121

Medlem
Rekommenderar DI något, gör då exakt tvärtom så blir ni framgångsrika. Maken till inkompetent skvallerredaktion finns inte inom detta lands gränser.
Med ett sådant stark påstående som " inkompetent skvallerredaktion" så måste du nog hänvisa till ett par fall, som gör att du uttalat dig så kraftfullt om ett hundratal medarbetare på DI.
 

KiMeister

Medlem
Med ett sådant stark påstående som " inkompetent skvallerredaktion" så måste du nog hänvisa till ett par fall, som gör att du uttalat dig så kraftfullt om ett hundratal medarbetare på DI.
Jag ber om ursäkt, mitt personliga förakt mot just DI fick tyvärr ta överhanden för en sekund. Det är framförallt köp- och säljrekommendationer de enligt min personliga uppfattning har oerhört svårt med. Detta gäller dock de flesta analytiker också för den delen.

Ska tillägga att jag är en tidigare prenumerant och frekvent konsument av just DI. Detta har dock fått ett abrupt slut pga att jag anser att de sällan eller aldrig presenterar något av värde. Rekommendationer som ofta går stick i stäv med egna analyser och skvallerjournalistik kring kändisar snarare än finansnyheter.
 
Toppen