Senaste nytt

Bud på Radissons aktie

Nemo

Medlem
Det är ett erbjudande som HNA tvingas skicka ut som budpliktsbud. Med tanke på att dagskursen ligger på 34.90 (slutkurs 3 feb 2017) så är HNA inte intresserade av att folk ska nappa på det, men de måste ge erbjudande.
 

adhoc76

Medlem
Det är första gången jag ska ta ställning till ett budpliktsbud. Kan nån vägleda mig hur jag ska tänka/agera?
 

Tockstew

Medlem
I detta fall är det bara att sitta i båten om förutsättningarna är som beskrivs ovan och se om något händer annars gäller att kolla på hur kursen utvecklas inemot sista dagen för att svara på budet.
 

adhoc76

Medlem
Och vad händer om man tackar nej? Jag vet att det kommer ta tid och att man blir tvångsutlöst till sist. Men kan man komma sämre ut av att vänta?
 

adhoc76

Medlem
I detta fall är det bara att sitta i båten om förutsättningarna är som beskrivs ovan och se om något händer annars gäller att kolla på hur kursen utvecklas inemot sista dagen för att svara på budet.

Handlades som sagt igår fyra öre över budpliktsbudet. Om folk väljer att köpa nu och till det priset måste de väl rimligen tro att de kan tjäna pengar på att gå som aktieägare nu? Hur då undrar jag då...
 

J-Dog

Medlem
Handlades som sagt igår fyra öre över budpliktsbudet. Om folk väljer att köpa nu och till det priset måste de väl rimligen tro att de kan tjäna pengar på att gå som aktieägare nu? Hur då undrar jag då...

Dom antar att en majoritet säger nej till budet och att budet höjs med några kronor.
 

jumbooze

Medlem
Jag äger 1 (en) aktie, känns som avgiften att sälja den skulle äta upp vinsten eller är detta ett sätt att komma runt avgiften?
Nordea tar 59sek per avräkningsnota
(Nu handlar jag inte så mycket med papper direkt så jag är inte helt orienterad här)
 
Toppen