Senaste nytt

För du en logg du dina resor?

checkmystay

Ny medlem
För oss som reser lite lagom mycket kan det vara kul att hålla koll på flyg man haft runt i världen, är det fler än jag som gör så? Det är kul att titta på sin karta och minnas resor. Själv tycker jag bäst om Openflights (se signatur) men vet att andra här på forumet föredrar Flightmemory. Lufthansa har också ett eget verktyg kallat MySkyStatus.

Jag har också sett att det finns en liknande sida för hotell, tycker dock den verkar rätt rörig: Checkmystay.

En hel del skapar också bloggar för familj & vänner där de laddar upp foton och skriver lite kort. Min svärfar skapar en bloggsida för alla långresor han gör, det fungerar jättefint som reseberättelse. Jag tycker om att föra en resedagbok när jag gör extra spännande resor, dessa kan jag läsa om flera gånger!

Brukar du göra något liknande?

Hello together!

I am working for checkmystay, and I just saw that you were talking about checkmystay!

Unfortunately, I do not understand Swedish :)!

Maybe can someone tell me if you find the site useful or if you experienced a problem with the site?

I am happy to answer any question, and also to implement new functions!

What was this thread about exactly?

Best regards!

Sebastian
 

bstark

Medlem
Kikade lite på Flight memory. Hade gärna lagt in flights där, men det verkar sjukt krångligt. Man hade önskat att den var lite mer intuitiv och smartare.
 

Fredrik

Medlem
Har en fil i Excel utöver Flightmemory. Problemet är vilka kolumner man ska ta med. I Excel saknas avstånd och tider men det kan jag leva med idag. Värre imorgon om jag ångrar mig.

Jag ska se om jag importera allt till Openflights så har jag två kartor.
 
Sedan jag sett Gnopps signatur har jag nu också börjat använda OpenFlights. Sjukt kul! Har dock en massa flighter kvar att lägga in, från när jag var barn. Får se om jag lyckas återskapa dem.
 

Concorde

Founding Member
Kör en rudimentär logg för att hålla koll, BA97 calendar. Mest BA folk som använder denna. Vi håller dock bra koll på varandra och lounge meet-ups m.m.
 
Last edited:

Magino

Medlem
Gillar BA97.com och tycker det är nog vi borde ha här på BC. Tack vare BA97 blev jag gästad in i the Wing första klass sektionen på HKG och en gång blev jag bjuden till Concorde Room på LHR men var tyvärr tvungen att tacka nej då jag gästade en vän in i business loungen och hade ganska kort om tid.
 
Bra initiativ !

Avseende ba97.com, kan man styra själv vilka kolumner man vill ha med?
T.ex. jag vill gärna spara flygets reg.nr eller annat sätt att identifiera det på.
 
Toppen