Senaste nytt

Förändringar i catering hos British Airways

Homer

Medlem
Jag går också med rätt mycket tankar om hur man ska göra. BAEC är fortfarande enklast för mig att nå status i och att ha status inom oneworld är trevligt. Däremot så kommer jag nog att försöka undvika BA på alla sätt och vis framöver. Just nu är väl alternativet att satsa på EBD istället.


För min del ser jag EBD som fullständigt bortkastat jämfört med att nöja sig med EBG och få status i någon annan allians istället.
Så länge Qatar säljer biljetter till bra priser är det givet med One World.

Tro mig - som trogen AAdvantage medlem är jag i valet och kvalet efter de förändringar som kommer ske under 2017 i AAdvantage och kombinationen med BA som feeder inom Europa :( Ser (just nu) inte BA Exececutive Club som ett alternativ då jag inte riktigt gillar BAs longhaulprodukter.

Man behöver inte sätta sin fot eller bakdel i ett BA plan för att för att använda BAEC
och tjäna in status.
BA var marknadsledare under ett antal år nu har marknaden förändrats så det är bara att
hänga med.
 
Last edited:

011430121

Medlem
I dagarna fick jag ett nytt år med BA Guld, har en resa i slutat av september till Miami i C och en bonusresa till New York i februari även den i C och returen är med Finnair, sedan blir det inte så mycket BA framöver, det har var varit en spännande och turbolet tid, det är väl som med vissa förhållande att det gäller att ta sig ur i tid, sedan blir man hemmablind och märker inte bristerna.
Men dyker det upp någon ny "Oslo Rea" ja då kanske.............Snälla BC medlemmar stoppa mig då!
 

Dr. Miles

Expert
Är det kanske @Concordes fel? ;)

champagne03-jpg.8560


Farnborough helgen: foto tråd | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Homer

Medlem
Så fint då. Ryktet säger också att det kommer en rejäl overhaul av catering på Club World samt att det ska bli bättre madrasser och kuddar. Tydligen out:ades detta på måndagens GGL-event i London.

Det sades även på kapitalmarknadsdagen, så det är inget rykte - vad det innebär i praktiken är en annan sak.

£400m investment in CW: Ambition to create an experience that exceeds that of our key competitors

Transform food & drink- radical improvement in quality and presentation, increase choice through pre-order
Step change in service- premium service training, complete redesign of service routine, performance management
Best night’s sleep- new ambience to maximise sleep, better soft product including bedding, new seat in development
Best ground service- 'First Wing' opening at LHR in 2017, new LGW lounge opens in Jan 2017, new Boston lounge coming soon
 
Toppen