Senaste nytt

Förändringar i catering hos British Airways

AABack2ARN

Medlem
Suck! Tycker inte riktigt om det som sker inom British Airways just nu - även om det är mest småsaker. Men många bäckar små...
 

AABack2ARN

Medlem
Samma story manglad i tre olika tidningar. Förhoppningsvis får sig British Airways en liten tankeställare - men det är väl högst tveksamt tyvärr :(

Jag kan dock hålla med om att på en flygning på 6 timmar bör teoretiskt en (1) riktig måltid faktiskt räcka om man reser exempelvis London - New York. Dock glömmer många bort att det snarare är ytterligare mellan 2 och 4 timmar efter ankomst (pass, baggage, tull, resa in till city, incheckning, gå ut på stan) innan man får i sig nästa måltid om man inte vill kasta i sig något ute på flygplatsen.

Av samma anledning retar jag mig på att British Airways inte serverar någon bättre mat på flygen till Stockholm på vissa avgångar. Klockan hinner bli ganska mycket innan man får i sig riktig mat beroende på var i Stockholm man bor.
 

ViktorP

Medlem
Från 23 Augusti kommer British Airways att erbjuda snacks till försäljning ombord på alla långlinjer (utom ABV, DME, LAD och IKA och flygningar med A321). De snacks som till en början kommer finnas ombord är Pringles, M&Ms och Maltesers. Menykort med priser kommer att finns att få från kabinpersonalen.
 

Homer

Medlem
Försäljningen kommer att ske från duty free vagnen så det är väl egentligen varken buh eller bäh.

Däremot så har de plockat bort sandwichen på short-haul band 3 flighter efter 14:00
och ersatt den med "snack basket" så nu ser det ut såhär (i ekonomi):

Before 11:30 - Breakfast croissant
11:30-11:59 - Snack basket
12:00-13:59 - Bap and bun
14:00-onwards - snack basket.

På band 4 flighter serverades det tidigare varm måltid i ekonomi, den är borta nu.
 
Toppen