Senaste nytt

Förändringar i catering hos British Airways

agehall

Medlem
BA har rätt länge haft tre olika champagner i club world. Tyvärr brukar alltid minst en var slut. Noterade dock häromveckan att de bara hade två på menyn.
 

AABack2ARN

Medlem
På senaste flighten i Club World (början av 2015 ombord på en A380) är jag ganska säker på att det bara var 2 champagnesorter på menyn. o_O
 

Voyageur

Medlem
BA har rätt länge haft tre olika champagner i club world. Tyvärr brukar alltid minst en var slut. Noterade dock häromveckan att de bara hade två på menyn.

På mina senaste 4 flighter sedan dec 2015 har 2 champagner serverats endast i Club. Menyn har också innehållit endast 2 (vilket iofs redan är bra;))
 

tob

Medlem
Flög 2 jan 2016 London-Washington i Club och då var det 3 champagner på menyn, kommer inte ihåg exakt men det var en "vanlig", en rosé samt nån slags vintage. Fick först svaret att de inte hade vintage ombord när jag ville testa (efter ett par glas av den vanliga) men efter 10 minuter kom de tillbaka med ett glas efter att de "hittat" den! :)
Minns inte hur det såg ut på hemresan Houston-London.
 

Homer

Medlem
Fler förändringar;


• Amuse bouche has been removed from First on all routes from July 1.


• No more hot food in Euro Traveller on LHR Band 4’s


• WT only - removal of second meal service on selected routes – ABV, ACC, LOS, JED, KWI, BOS, JFK, EWR, YUL, YYZ, BDA.
On these ights, offer ambient snack with tea/coffee or soft drinks.



ambient snack :rolleyes:
 

JensE

Medlem
Förutom att avsmakningsmenyn på A380 nu är borta så var även bistro menyn i First. Somnade innan takeoff iaf och vaknade 2h innan landning i Hong Kong. Allt var typ slut på menyn och kvar fanns bara hamburgaren och någon annan rätt. Den var faktiskt helt ok men åt bara en fjärdedel max av den då jag inte hade någon aptit.
 
Toppen