Förändringar i catering hos British Airways

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av agehall, 18 Mars 2016.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tydligen ska det bli lite förändringar i BAs catering med start nästa vecka. Framförallt kommer det gå att boka specialmat på sleeper service-flyg vilket tydligen inte gått tidigare.

Den andra nyheten är att man även byter champagne till Henriot Brut Souverain NV i Club World. Har själv ingen uppfattning om ifall det är en upp- eller nedgradering, men jag får testa på hemresan från USA om en dryg vecka.

Den sista (och minst viktiga nyheten IMHO) är att de ska införa nya bestick både i Club World och Club Europe.

Alla dessa förändringar påbörjas 27 mars men vissa saker införs först 29e.

Mer info finns på FlyerTalk: FlyerTalk Forums - View Single Post - Catering and beverage updates.

Chablis gillar detta.
  2. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flyger hem den 27:e. Får se om dom har det nya bubblet då :)

3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Å jag som trodde att British Airways kanske bestämt sig för att ersätta afternoon tea på Europa-flygen med något som faktiskt är ätbart :(

4. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyckte Henriot var riktigt god faktiskt. Fruktig och lättdrucken. Blev dock bara 2 glas

Mike@GOT gillar detta.
  5. Mike@GOT

Mike@GOT Medlem

Vad tycker @Agö, tro?

6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut ingen aning. Har inte flugit med detta bolag sedan 2005 och har inga större planer på att göra det framöver.

7. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger hem idag från SFO så ska bli kul att testa ;)

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle ha testat igårkväll, men jag var för trött, så jag sov redan när första dryckesserveringen skedde. Får testa när jag flyger hem nästa vecka istället.

Mike@GOT gillar detta.
  9. Mike@GOT

Mike@GOT Medlem

Hehe, så det kan bli när man taggar fel person... My bad!

Agö gillar detta.
  10. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så där testat och klart! Henriot var uppackat på dagens flygning SFO-LHR, likaså Taittinger och Castelnau rose. Henriot en klar vinnare över skräpet Taittinger som i luften närmast nog borde förbjudas. Härliga tydliga toner i Henriot av anis och välbalanserad speciellt uppe i luften. Pratade lite med FA under serveringen då han glatt överraskad undrade hur jag visste be om Henriot då det var första gången han serverade den :)

Inga nya bestick vad jag kunde se.

3 champagne i business att tillgå allt som allt. Om det fortsätter vara så tror jag inte då de förmosligen köpt upp ett massivt förråd av de andra årgångarna och vill köra slut på det.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!