Senaste nytt

Förändringar i British Airways catering inom Europa

alexz

Ny medlem
Flög under juli månad från Newark med BA och fick ett främmande vasst plastföremål i min lunch (specialbeställde vegetarisk mat). Kontaktade både kabinpersonal och mailade kundtjänst. Har inte fått någon återkoppling angående denna händelse.

Hoppas att "förbättringen" också inbegriper deras mathantering.
 

Johannes

Medlem
Kanske lite off-topic då vi talar euro-traveller, GOT-LHR får man ju bara kaffe och kaka samt barservice, är det något bättre ARN- LHR eller CPH-LHR eller är det lika illa, jag skulle uppskatta möjligheten att kunna köpa något mer matigt ombord...
 

Homer

Medlem
Kanske lite off-topic då vi talar euro-traveller, GOT-LHR får man ju bara kaffe och kaka samt barservice, är det något bättre ARN- LHR eller CPH-LHR eller är det lika illa, jag skulle uppskatta möjligheten att kunna köpa något mer matigt ombord...

Tidigare har det vairt samma på CPH och GOT, men från ARN har man vid vissa tider fått en Sandwhich Roll
ham/cheese, kyckling, vegetarisk etc. Helt okej tycker jag.

Detta ska man tydligen nu också få på kortare rutter, Concorde borde veta mer.
 

Homer

Medlem
Vid närmare eftertanke är jag inte glad över tidsförskjutningen vid lunch. En flight som startar 11.30 fram till 11.59 torde utan tvekan innefatta en ordentlig lunch. Nu får man knappt något att äta.

Det är helt klart en smart besparing från BA's sida :(

Är det så säkert att det är gjort för att spara pengar då?
De borde spara mer på att förenkla och ha färre varianter på måltider.

Kan lika gärna vara någon med universitetsexamen i catering som aldrig själv
flyger som tror att det här är fint som fn.

Någon som har koll på hur SAS catering ser ut på samma sträcka
eller Finnair HEL-LHR
betyligt längre sträckan ARN-HEL är ju också i band 3

Verkar ju vara många som ogillar dessa förändringar, läge för att skriva och klaga alltså.
 

Homer

Medlem
Brunch, "fruitplate"
Man blir i alla fall inte fet av det här :rolleyes:

frukttalrik.jpg
 
Jag brukar beställa vegetariskt när jag flyger Club Europe (käkar varken middag eller frukost i Club World) helt enkelt eftersom jag inte gillar deras English breakfast eller Afternoon Tea.

Häromdagen flög jag LHR-AMS, avgång 11.45, och fick den värsta måltid jag har blivit serverad i luften sedan milleniumskiftet. Det var faktiskt så illa att jag mailade BA. Jag bad inte om någon kompensation, men fick 20 000 Avios som plåster på såret.

Johan
 
Toppen