Senaste nytt

Förändring av intjäning och användning av Avios och TPs

Storsteffe

Medlem
Och det är i Business du vill använda dem?
För platstillgången i 1:a klass kommer inte att bli bättre, det har de ju t.o.m skrivit.

Vill och vill.. men jag nöjer mig med det, finns det First så är det bättre naturligtvis. Det blir dessutom lättare att kombinera ihop de få F platserna med bättre tillgång i CW.
 

Gus

Medlem
BA har verkligen varit generösa med avios-intjäningen tycker jag, för bra för att vara sant tydligen. 100 % intjäning, även på de allra billigaste ekonomibiljetterna har det ju varit. Finns det något annat flygbolag som är lika generösa?
 

Dr. Miles

Expert
BA har verkligen varit generösa med avios-intjäningen tycker jag, för bra för att vara sant tydligen. 100 % intjäning, även på de allra billigaste ekonomibiljetterna har det ju varit. Finns det något annat flygbolag som är lika generösa?
American Airlines AAdvantage, US Airways Dividend Miles (de försvinner snart dock), United Mileage Plus (de går över till revenue-baserat snart) och Uzbekistan Airways UzAirPlus (dock ej Uzbekistan inrikes).
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Swisser

Medlem
Om man flyger med BA, Comair, Sunair, Openskies eller BA CityFlyer och kan flyga på tisdagar/onsdagar så har man möjlighet att utnyttja off-peak priser året runt: "Reward flight bookings for travel on Tuesdays and Wednesdays will be at off-peak Avios prices throughout the year – even during a busy travel period." Detta är ju i alla fall något positivt i det hela.
 

trekker

Medlem
Om man flyger med BA, Comair, Sunair, Openskies eller BA CityFlyer och kan flyga på tisdagar/onsdagar så har man möjlighet att utnyttja off-peak priser året runt: "Reward flight bookings for travel on Tuesdays and Wednesdays will be at off-peak Avios prices throughout the year – even during a busy travel period." Detta är ju i alla fall något positivt i det hela.
Jag antar att de kommer slappa minimalt med rewardplatser pa dessa fligther aven om de satta dem som off peak. Men om man kan anvanda en joker sa borde det ju losa sig?
 

Homer

Medlem
Det är väl inte otroligt att suget efter just dessa off-peak platser kommer att bli extra stort och det
blir snabbt bara peakplatser kvar...
 

trekker

Medlem
Det är väl inte otroligt att suget efter just dessa off-peak platser kommer att bli extra stort och det
blir snabbt bara peakplatser kvar...
Med lite tur kanske detta innebar att det faktist gar att fa tag pa rewardbiljetter under peak tider? Visst de kommer kosta lite mer, men det ar ju battre att betala mer an att inte kunna fa nagon overhuvudtaget.
 
Toppen