trekker
Medlem
Dags att bränna avioserna och lämna BA alltså.
Dags att bränna avioserna och lämna BA alltså.
Frågan är hur mycket av det som är historik baserat på att tex oneworld systemen jobbar så. Så när tillräckligt många har gått över till revenue kanske det ändras. Å andra sidan kan det bli en härlig soppa av valutakurser dåJag skulle tro att OM det blir intäktsbaserat så kommer partners hanteras på ungefär samma sätt som idag, dvs avståndsbaserat. Detta medan flygningar på det egna bolaget blir revenu-baserade. Så har de stora amerikanska bolagen gjort och jag ställer mig tveksam till att BA skulle göra annorlunda. Men man vet ju aldrig...
Frågan är väl inte om, utan när det blir intäktsbaserat.
. Tekniskt sett borde det inte vara några problem att översätta utlägg hos partners, typ Cathay och Qatar, till någon form av tierpoints och sedan skulle jag inte blir förvånad om ett krav blir att X% skall spenderas på det egna bolaget.