Senaste nytt

Förändring av intjäning och användning av Avios och TPs

Homer

Medlem
Det enda som nämns med säkerhet är att de tänker införa något som liknar SAS Best availability
 

Homer

Medlem
Nu är något på g. och konspirationsteorierna flödar :D


Did-BA-pull-all-2019-f-avios-availability?



Where have British Airways First Class Avios seats gone?



baf_ea4afcf289b1f9cbabbd1878566262be30102f56.png
 
Last edited:

Homer

Medlem
AVIOS UK läggs ned som fristående lojalitetsprogram
Ganska betydelselöst för de för de flesta, för de med BA hushållskonto går det att göra överföringar
mellan BA och Iberia via Aer Lingus eller Vueling.




Balances held at avios.com will then be moved across to Executive Club accounts by the end of July.

Members can opt out of transferring Avios, but they must do so by May 20, and will then have six months to spend their balance.

Note that the loyalty programmes of Vueling and Aer Lingus use the Avios platform, and will continue to do so after the closure of the UK Avios Travel Rewards Programme.


Executive Club | British Airways

Sorry
 

henrik l

Medlem
Frågan är väl inte om, utan när det blir intäktsbaserat. Tekniskt sett borde det inte vara några problem att översätta utlägg hos partners, typ Cathay och Qatar, till någon form av tierpoints och sedan skulle jag inte blir förvånad om ett krav blir att X% skall spenderas på det egna bolaget.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag skulle tro att OM det blir intäktsbaserat så kommer partners hanteras på ungefär samma sätt som idag, dvs avståndsbaserat. Detta medan flygningar på det egna bolaget blir revenu-baserade. Så har de stora amerikanska bolagen gjort och jag ställer mig tveksam till att BA skulle göra annorlunda. Men man vet ju aldrig...
 

mha321

Medlem
Jag skulle tro att OM det blir intäktsbaserat så kommer partners hanteras på ungefär samma sätt som idag, dvs avståndsbaserat. Detta medan flygningar på det egna bolaget blir revenu-baserade. Så har de stora amerikanska bolagen gjort och jag ställer mig tveksam till att BA skulle göra annorlunda. Men man vet ju aldrig...
Frågan är hur mycket av det som är historik baserat på att tex oneworld systemen jobbar så. Så när tillräckligt många har gått över till revenue kanske det ändras. Å andra sidan kan det bli en härlig soppa av valutakurser då :)
 

Homer

Medlem
Frågan är väl inte om, utan när det blir intäktsbaserat.

I praktiken gjorde de det när de införde ändringarna i 1:a posten

. Tekniskt sett borde det inte vara några problem att översätta utlägg hos partners, typ Cathay och Qatar, till någon form av tierpoints och sedan skulle jag inte blir förvånad om ett krav blir att X% skall spenderas på det egna bolaget.

Lufthansa M&M är numera spenderingsbaserat, förutom när det inte är det, för de kan tydligen inte ens hålla koll på
sina egna biljetter när de är sålda av resebyråer.
 
Toppen