Senaste nytt

Förändring av BA On Business

Homer

Medlem
I korthet så blir det helt spenderingsbaserat (Revenue)


Three membership tiers will be introduced, based on £ spend. A base level member earns 1 point per £1. Spend over £30,000 and you move to tier 2, earning 1.25 points per £1. Spend over £300,000 and you move to tier 3, earning 1.5 points per £1.
Your spend to date will be backdated to the start of 2015.


mer här

On Business changes | Information | British Airways
 

AABack2ARN

Medlem
Hur har det fungerat innan? Jag trodde BA On Business var i stort sett samma sak som SAS företagsprogram och det är väl helt revenue-baserat, även om du får mer poäng på dyrare biljetter.
 

Dr. Miles

Expert
Hur har det fungerat innan? Jag trodde BA On Business var i stort sett samma sak som SAS företagsprogram och det är väl helt revenue-baserat, även om du får mer poäng på dyrare biljetter.
Dagens system liknar Tier Points system. På varje resa mellan xxx-London (eller andra fifth freedom right flight) får företaget en viss antal poäng baserad på bokningsklassen.

Screenshot20150228_1.png

British Airways - On Business - Qualifying flight
 

Homer

Medlem
Jag är egentligen inte så insatt, det är väl däremot @agehall som använder detta ?

- Kraftig fösämring för de som flyger med billiga biljetter, några

förbättringar också:
+ kommer också att gälla Iberia och American Airlines.(men gäller detta bara om man
köper biljetten av BA?? hur ska BA annars kunna hålla reda på hur mycket man betalat)

+Möjlighet att välja 5% rabatt vid biljettköp istället för poängintjäning.

+Fler biljetter ska vara uppgraderingsbara (tillgängligheten sägs fö vara bättre än med Avios)

säkert mer...
 

AABack2ARN

Medlem
Åh fasen, känns tills viss del som ett "vanligt" bonusprogram med andra ord. Som sagt, jag trodde det var mer i stil med SAS program där man tjänar poäng beroende på biljettkostndad och varje poäng berättigar till en krona vid biljettköp. (För visst är det så SAS program fungerar?)
 

agehall

Medlem
Jag är egentligen inte så insatt, det är väl däremot @agehall som använder detta ?

Tror du summerade det hela rätt bra @Homer. Jag har inte hunnit sätta mig in i förändringarna och vad det innebär riktigt. Men de flesta företagsprogram jag känner till är rena revenue-baserade program så det är ju egentligen inte så förvånande att BA går dit med OnBusiness.
 
Toppen