Utgår ifrån att du flyger med Lufthansa. Jag får det till 2100 poäng, verkar stämma... det är tyvärr verkligheten med riktigt låga bokningsklasser.Så, har jag räknat rätt om en t/r ARN-FRA-BOS i bokningsklass L bara kommer generera ca 2000 Eurobonuspoäng? Nu är det visserligen jobbet som betalar, men jag hade ändå trott att utdelningen skulle bli bättre än en enkelresa med SAS inom Europa :/
Så, har jag räknat rätt om en t/r ARN-FRA-BOS i bokningsklass L bara kommer generera ca 2000 Eurobonuspoäng? Nu är det visserligen jobbet som betalar, men jag hade ändå trott att utdelningen skulle bli bättre än en enkelresa med SAS inom Europa :/
Har jag också varit med om till Houston via frankfurt, på gamla tiden.Sist jag flög Lufthansa economy på long haul (några år sedan) så fick man klart mer poäng på anslutningsflyget ARN-FRA (flögs av SAS) än FRA-EWR...
Fullt flexibla så som fullt återbetalningsbara och ändringsbara helt utan avgift? Bra i så fall, men är tveksam. I så fall är det bara förköpsperioden som de differentierar med?Om vi ser på den positiva sidan, nu verkar det som att alla businessbiljetter inom Europa är fullt flexibla (ända ner till P-klass). Mycket trevligt drag som nog kan få mig att flytta jobbresor från SAS Plus till Lufthansa Business...
Fullt flexibla så som fullt återbetalningsbara och ändringsbara helt utan avgift? Bra i så fall, men är tveksam. I så fall är det bara förköpsperioden som de differentierar med?
Fullt flexibla så som fullt återbetalningsbara och ändringsbara helt utan avgift? Bra i så fall, men är tveksam. I så fall är det bara förköpsperioden som de differentierar med?
Det finns en artikel om detta.Jepp. Fullt flexibel. Blir precis som SAS plus med andra ord. Det går numera även att köpa enkelbiljetter ända från P-klass (tidigare var det från D-klass). Det är ett enkelbiljettspåslag, men inte jättehögt (600 kr i P-klass ARN-FRA).
Gäller från första oktober visar det sig.