Senaste nytt

Förändrad intjäning till Eurobonus med Lufthansa från 1-JUL-2015

Dr. Miles

Expert
Vilka av Lufthansas F-destinationer är billiga(re)? Vore roligt och lite ovanligt med en mileage run i F. :D
Generellt är Boston den billigaste destinationen för Lufthansa First class från Norden under kampanj men San Francisco är inte ett dåligt val om du vill flyga långt.

http://www.businessclass.se/forum/t...liance-jv-från-24-200-nok-inkl-skatter.14801/
http://www.businessclass.se/forum/t...a-t-r-star-alliance-jv-från-24-100-dkk.14804/
http://www.businessclass.se/forum/t...liance-jv-från-29-800-sek-inkl-skatter.13633/

Observera att Star Alliance JV över Atlanten har routing-baserade priser.
T ex man kan flyga Stockholm-(LH)-Frankfurt-(LH men med UA flightnummer)-Houston-(UA)-Boston t/r och får pris som Stockholm-Boston t/r.
Då blir flygningar över Atlanten några timmar längre än Frankfurt-Boston.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

olo

Medlem
Om det här redan har noterats i någon annan tråd, så ber jag om ursäkt, men hittade inget om det när jag sökte.

Tittade just nu på intjäningen från Lufthansa till Eurobonus och noterar att tabellen ändras från 1/7-2015.

Den stora skillnaden är att inom Europa ges fasta poängbelopp ut, istället för procent av miles.

På longhaul införs att F, A ger 300%, och för Economy införs en 50%-nivå. Bokningsklasserna S, W ökas till 50% (mot tidigare 25%) medan Q, W sänks till 50% (från 100%).

Gamla: Lufthansa earn charts valid until June 30, 2015 - SAS
Nya: EuroBonus partners - Lufthansa - SAS
 

Attachments

  • LH-old.png
    LH-old.png
    35 KB · Visningar: 367
  • LH-new.png
    LH-new.png
    41,2 KB · Visningar: 250

agehall

Medlem
Sällan man är först med sådant här på BC. Det har varit uppe i två trådar tror jag. :) Ingen av dem var dock superenkla att hitta när man sökte.
 

olo

Medlem
Sällan man är först med sådant här på BC. Det har varit uppe i två trådar tror jag. :) Ingen av dem var dock superenkla att hitta när man sökte.

Som jag misstänkte då... Men nu är infon lättare att hitta. ;)
Har för mig att jag har läst att F, A skulle ger 300% tidigare men fasta nivåer inom Europa hade jag missat.
 

henrik l

Medlem
Noterade just att det inte var helt kass intra-Europa. På sträckan GOT-MUC-PMO blev det 700+800 p per pers för fru och barn, att jämföra med de 500+500 (exkl executive bonus) jag fick till M&M på bokningsklass S. Och med familjekontot kommer det väl att rassla in en del till mig i slutändan:D

Sedan kan jag även konstatera att LH var ett betydligt mera prisvärt alternativ för oss om man bara ser till priset, jämfört med "rödmulen", apropå det här med medvetna resenärer:cool:
 

fcx

Medlem
Nu när SAS Plus till Medelhavet inte längre är någon bra deal ska man kanske satsa på Z-klass ARN-FRA-MUC-XXX

7500 poäng...
 

AABack2ARN

Medlem
6 sådana t/r och du har förnyat EBG...

Jag tycker mig dock noterat att det är ganska svårt att få till bra anslutningar om man vill få in extrasträckan FRA-MUC. Känns som om man får väldigt lång layover i de flesta fall. Och även om 2500p är just 2500p (och ett besök i Senatorloungen alltid är trevligt) är det kanske inte alltid värt besväret. Det kanske just nu är färre flyg FRA-MUC-ARN på grund av sommar?

EDIT: Vid närmare granskning är det troligen inte färre avgångar FRA-MUC under sommaren däremot verkade Z-klass vara utnollat lite här och var vilket kanske fick väntetiderna att skjuta i höjden..?
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Vilka av Lufthansas F-destinationer är billiga(re)? Vore roligt och lite ovanligt med en mileage run i F. :D

Nu när SAS Plus till Medelhavet inte längre är någon bra deal ska man kanske satsa på Z-klass ARN-FRA-MUC-XXX

7500 poäng...

@fcx - har du hittat någon destination där detta ger vettiga priser? När jag söker lite slumpmässigt i ITA Matrix så hittar jag ingenting i Z-klass för mindre än strax under 7kSEK (ARN-FRA-MUC-BCN), så bara lite ca 1.07 poäng per krona, och till skillnad från SAS Plus så går hela dagen åt (utresa 06.00, ankomst 23.45) om man bara vill göra den över dagen).

Då låter faktiskt @bnr s förslag som bättre "bang (poäng+upplevelse) for the buck". :)
Åker man istället ARN-FRA-MUC-SFO t.o.r. så kan man få det för ca 33kSEK, och om jag har räknat rätt så borde det ge 41400 EB-poäng (1.25 poäng per krona). Fler poäng per krona, och en betydligt trevligare upplevelse. Sen så kanske man inte råkar ha 33kSEK som ligger och skräpar och väntar på att användas till en MR.

När det gäller rena MR så kan man nog bara konstatera att det är osannolikt att man kommer få uppleva något liknande som förra sommarens Aten-resor under tiden som julkalendertrippeln och den andra dubbelpoängskampanjen överlappade så att man för 2200 SEK fick 40000 poäng (varav 10k var baspoäng), och då man dessutom kunde vara på plats på kontoret och jobba några timmar på eftermiddagen efter sin lilla Greklandstur.
 

Senator

Moderator
@Thornado bästa dealen tycker jag är Austrian (OS) ARN-LIS. Vad jag kan ser är ARN-VIE 800 miles och ger 1,5x i Z så du kan åka:
ARN-VIE-MUC/FRA-LIS tur/retur för ca 6 000kr i Z med OS mellan ARN-VIE-ARN och LH på de andra sträckorna..
ZRF73A0D OS Z Round-Trip 3405(SEK) B

Lufthansa F till SFO är fortfarande bättre till M&M. Jag har hittat ARN-MCO som ger ca 55 000 Miles & More miles till 28 000kr.
 
Toppen