Senaste nytt

Förändrad intjäning till Eurobonus med Lufthansa från 1-JUL-2015

Flying P

Medlem
Sorry, fattar inte riktigt vad du är ute efter. Det intressanta är ju varför Lufthansa gör detta, inte något annat. Här särskiljer sig bolaget efter ändringen rejält mot konkurrerande Star Alliance-bolag som erbjuder F, i synnerhet mot JV-partnern United men även mot asiaterna. Kanske kan det locka en eller annan EB-medlem att välja Lufthansa framför konkurrenterna.
Frågan från Jakob var ju: Vart skulle SAS kunder ha åkt revenue F inom star nånstans om inte till 80% hos Lufthansa oavsett?

Svaret blev de andra bolagen som erbjuder F från Europa i *A. Hur Jakob kom fram till att 80% av SAS-kunderna som flyger F väljer Lufthansa är dock en gåta. Antagligen höftad snarare än baserad på fakta.
 

Agö

Medlem
Frågan från Jakob var ju: Vart skulle SAS kunder ha åkt revenue F inom star nånstans om inte till 80% hos Lufthansa oavsett?

Svaret blev de andra bolagen som erbjuder F från Europa i *A. Hur Jakob kom fram till att 80% av SAS-kunderna som flyger F väljer Lufthansa är dock en gåta. Antagligen höftad snarare än baserad på fakta.
Ja, och det jag skrev var tänkt som ett komplement till ditt korrekta svar och konkurrenssituationen i lyxklassen - dvs. en möjlig förklaring till varför Lufthansa väljer att ge EuroBonusmedlemmar som väljer Lufthansa framför Thai, Singapore Airlines och de andra bolagen du räknar upp 300 % för F. Jag vill inte tro att ett bolag väljer att dela ut poäng till höger och vänster utan vidare tanke. Hade Lufthansa varit ensam i klassen hade det väl rimligen funnits mindre incitament att dela ut poäng till andra bonusprograms medlemmar.
 

Jakob K

Medlem
Frågan från Jakob var ju: Vart skulle SAS kunder ha åkt revenue F inom star nånstans om inte till 80% hos Lufthansa oavsett?

Svaret blev de andra bolagen som erbjuder F från Europa i *A. Hur Jakob kom fram till att 80% av SAS-kunderna som flyger F väljer Lufthansa är dock en gåta. Antagligen höftad snarare än baserad på fakta.

Jag tänkte att LHs marknadsandel jämfört med övriga inom star som erbjuder F med matarflyg från SK inom var klart dominerande. Att kalla antagandet för "en gåta" känns lite fånigt från din sida. Notera även att det gäller revenue F och inte award F. Jag misstänker att resmönstret på revenue ser annorlunda ut än för award.

Hur kommer du själv att förändra dina rev F-vanor efter 300%-förändringen?
 

Flying P

Medlem
Jag tänkte att LHs marknadsandel jämfört med övriga inom star som erbjuder F med matarflyg från SK inom var klart dominerande. Att kalla antagandet för "en gåta" känns lite fånigt från din sida. Notera även att det gäller revenue F och inte award F. Jag misstänker att resmönstret på revenue ser annorlunda ut än för award.

Hur kommer du själv att förändra dina rev F-vanor efter 300%-förändringen?
Att påstå att något är fånigt får stå för dig.
Mina vanor ändras inte då jag är nöjd med Miles & More och den service och intjäning jag får både i i Y, G, C och F.
 
A

Aurora

Guest
For min del, også en dårlig deal fra Lufthansa ifht jobbreise. Jeg blir puttet i L-class, noe som før gav meg 200EB points FRA-ARN. Nå gir det 125 poeng? Eller er det minimumsverdien kanskje.
 

obs

Medlem
For min del, også en dårlig deal fra Lufthansa ifht jobbreise. Jeg blir puttet i L-class, noe som før gav meg 200EB points FRA-ARN. Nå gir det 125 poeng? Eller er det minimumsverdien kanskje.

Jeg vil tro at det er et fast antal point da det er inden for Europa, og der samtidig heller ikke står angivet nogen procentsats som der gør på intercontinentale flyvninger.
 

AABack2ARN

Medlem
Min uppfattning är också att det nu är fasta poängtal för alla flyg inom Europa. Viss försämring gentemot tidigare i de lägsta bokningsklasserna. Men harmonisering med hur Lufthansa delar ut poäng i sitt eget program.
 
Toppen