Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

Dr. Miles

Expert
Har inte läst i tråden på ett tag så jag vet inte om detta har nämnts förut, men det finns en nyhet på SAS hemsida från 8/1.

Nyheter frn jan 2015 - SAS

Förändring från 8 januari – 2015
• Vi sänker priset med 10 000 poäng till våra sydligaste destinationer i Europa/Georgien och Island
i både SAS Go & SAS Plus.
• Har du redan en bokad resa och vill ändra till de nya priserna, då måste du boka av och boka på nytt. Vi kan dock inte garantera att bonusplatser finns kvar.

See new award chart valid from January 8, 2015

SAS points charts - SAS
Det finns en tråd om detta, i fall du har missat. :)
http://www.businessclass.se/forum/t...nusresa-till-sydeuropa-georgien-island.22080/
 

chazzie

Medlem
Följdfråga på detta, jag har inte slaviskt följt tråden så jag vet inte om det behandlats, men vad jag ser idag på SAS hemsida så ger United fortfarande 100% i low economy, stämmer det att man faktiskt tjänar in mer på ett annat bolag än sitt eget?
 

Dr. Miles

Expert
Följdfråga på detta, jag har inte slaviskt följt tråden så jag vet inte om det behandlats, men vad jag ser idag på SAS hemsida så ger United fortfarande 100% i low economy, stämmer det att man faktiskt tjänar in mer på ett annat bolag än sitt eget?
Ja, det stämmer. Därför är det viktigt att kolla vilket/vilka flygbolag ger bättre intjäning innan man bokar.
Observera att intjäningstabell (inkl. partnerflygbolags flygningar) kan ändras när som helst, därför det är bra att ha detta i åtanke när du bokar en resa som sker långt fram i tiden.
 

jth

Medlem
Följdfråga på detta, jag har inte slaviskt följt tråden så jag vet inte om det behandlats, men vad jag ser idag på SAS hemsida så ger United fortfarande 100% i low economy, stämmer det att man faktiskt tjänar in mer på ett annat bolag än sitt eget?

Och ännu bättre, United P-klass ger 200% (business saver-pris). Vi har diskuterat detta lite tidigare, det finns alltid risk för att intjäningstabellerna kan ändras, kanske med kort varsel. Så som Dr Miles säger, ha det i åtanke om man bokar resor långt fram i tiden.
 

chazzie

Medlem
Skönt med en liten strimma ljus i detta! Dock är väl risken överhängande att detta ändras inom en snar framtid... Jag åker som sagt mycket ekonomi och jobbar på att tjäna in till bonusresor, så alla extra % man kan få är ytterst välkomna!
 

oo29

Medlem
Hej. Har inte gått igenom hela tråden men sett att man ska kunna få poäng enligt gamla intjäningen om man kontaktar SAS. Gjorde det idag och fick tvärnej. Är det bara EBG/EBD som omfattas och inte vanliga enkla EBS? Eller hamnade jag bara hos fel person?
 

ekf

Medlem
Jag ser inget som tyder på att det bara gäller EBG eller statusmedlemmar öht. Jag är EBS och har hittat till nedan info via en länk som SAS mailade till mig i december.

SAS skrev:
I have already booked my ticket; can I have points accordingly to the old structure?
  • You might upon request, have the point accordingly to the old structure if your trip was booked before the November 27, 2014 and flown after the January 1, 2015. The request can be done after travel completed and via the customer feedback form.
Q&A - SAS
 

palmen

Moderator
Hej. Har inte gått igenom hela tråden men sett att man ska kunna få poäng enligt gamla intjäningen om man kontaktar SAS. Gjorde det idag och fick tvärnej. Är det bara EBG/EBD som omfattas och inte vanliga enkla EBS? Eller hamnade jag bara hos fel person?
Det beror på när din resa bokades, för att få enligt gamla tabellen ska resan vara bokad före 27e november om jag kommer ihåg rätt.
 

oo29

Medlem
Tack! Hittade nu det mejlet i min egen mejlbox också.

Hamnade uppenbarligen hos fel person. Det roliga (?) var dessutom att när jag först ringde dem hänvisade de till kontaktformuläret. Efter att ha fyllt i det fick jag ett svar att jag skulle ringa dem och fick då ovannämnda negativa besked.

Nu har jag fyllt i på nytt! Får se om cirkusen fortsätter...
 
Toppen