Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

kexxcream

Medlem
Kan inte skaka av mig känslan för inflation av EBG.. t/r i C om det fortfarande ger 200% till en destination som ger 10K + Amex Elite så är man i hamn, eller 3 MR.
 

SNIFF

Medlem
Det sög till lite i maggropen! Hoppas det inte blir allt för illa med 25% low economy...
@CharlieK : Vilken tur att vi kör en MR snart då! I det fall det blir allmän kris och panik på biljetterna!
 
A

Aurora

Guest
Ad tråden om SAS og økonomi så er jo dette enda en måte å belønne de som faktisk gir SAS høy inntjening, og få de som ellers har surfet på enkle løsninger til å betale litt mer for å komme i mål. For et selskap som ikke har råd til å gi noe bort gratis bør det jo være åpenbart.
Samtlige flygbolag gjør jo disse endringene nowadays, især de amerikanske flygbolagene har endret inntjening som bare det (betalt pris = hvor mye bonuspoeng du får, var det inte så hos United?), British Airways har vel også gjort endringer nylig....
 

CharlieK

Medlem
Tycker det känns väldigt märkligt, visst har jag förståelse för att de vill göra det svårare att nå status, men varför inte bara höja gränserna? Nu vet vi inte exakt hur det nya systemet kommer se ut, men man kan ju hoppas att det inte blir alltför komplicerat, är lagom kul att vara tvungen att hålla koll på alla bokningsklasser för att inte riskera att boka in sig på något som ger 25% eller liknande.

Att de sen släpper informationen i EB Traveller utan att gå ut med någon ytterligare information på hemsidan känns ju väldigt seriöst. SAS i ett nötskal...
 
Last edited:
Tycker det känns väldigt märkligt, visst har jag förståelse för att de vill göra det svårare att nå status, men varför inte bara höja gränserna? Nu vet vi inte exakt hur det nya systemet kommer se ut, men man kan ju hoppas att det inte blir alltför komplicerat, är lagom kul att vara tvungen att hålla koll på alla bokningsklasser för att inte riskera att boka in sig på något som ger 25% eller liknande.

Att de sen släpper informationen i Scandinavian Traveller utan att gå ut med någon information på hemsidan känns ju väldigt seriöst. SAS i ett nötskal...

Vad är scandinavian traveler?!
 
Toppen