Förändrad giltighetstid på Amex 2-4-1 voucher?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Meazza, 19 September 2016.

1. Meazza

Meazza Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var precis i samtal med våra vänner i Tallinn. Bad då om en uppdatering gällande mina aktuella vouchers.

Jag har triggat båda mina i år med mitt Elite-kort och enligt Tallinn var den ena vouchern giltig hela 2017 och den andra till i aug 2018 (alltså i två år efter triggern)!

Är detta en nyhet eller har det blivit lite tokigt? Hittar ingen info om att det ska ha ändrats.

2. Amex 2-4-1 voucher gäller inte 12 månader från utställningsdatumet som den gjorde förr, utan den gäller ända till sista december nästa kalenderår.
    Du kan hitta informationen i första inlägget.

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

3. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Löser dock inter frågan varför hans ena voucher gäller till aug 2018?

martin.agren gillar detta.
  4. Meazza

Meazza Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Exakt. Det var den 2-åriga giltighetstiden jag undrade över, @Dr. Miles . :)

5. Är det säker på att andra vouchern gäller ända till aug 2018? Av vilken grund?

När jag har kollat Amex webbsida nyligen så står det inget om två års giltighetstid.

6. Meazza

Meazza Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den enda infon jag har är ju muntligen från Tallinn. Och hon upprepade datumet när jag undrade om det verkligen stämde.

Jag lutar åt att någon helt enkelt slagit in fel datum i systemet (eller motsvarande). Någon som har triggat en voucher i augusti eller september och kan rapportera vad de får för giltighetstid från Tallinn?

7. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag pratade just med SAS Tallinn och bokade en bonusresa.

Jag hade 2 giltiga vouchrar, en som jag fick i maj och en som jag fick i augusti.

Den jag fick i maj var giltig till 31 december 2017 och den jag fick i augusti var giltig till 22 augusti 2018.:D

Gillar:)

Snart får jag en till!

Gus och JohnnyWilde gillar detta.
  8. Meazza

Meazza Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för info, då var jag inte ensam om att få det beskedet. Och en mycket bra nyhet om det är en beständig förändring. :)

Dr. Miles och Glenn E gillar detta.
  9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Har uppdaterat 2-4-1 tråden med denna info om att det eventuellt är 2 års giltighetstid, dock med tillägget att inget har gått ut officiellt ännu om detta så det är inte något som är 100% säkert.
    Det kanske är en förbättring som var tänkt att lanseras med Eurobonus 3.0

//Moderator

jerixon, Jakob Österberg, Meazza och 1 annan gillar detta.
  10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kanske bara gäller andra vouchern för Elite. Jag har min sådan kvar, fick den i Juni, ska ringa och kolla.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!