Senaste nytt

Följetong 2013: Följ Igorius, Agö & Eli på väg mot Flying Blue Gold (eller Platinum)

Igorius

Medlem
Härligt statusmatchningsinitiativ från AF/KL! Går allt vägen låter väl FBP som en bra målsättning.

Men: bittert nog är jag enligt EB-kontoutdraget 3875 baspoäng från EBG (eller 1280 baspoäng om och när gårdagens två SK-flyg registreras), och har alltså fortfarande inget guldkort att matcha. Den bittra aspekten är att jag sedan några veckor väntar på 10400 baspoäng från ET (SEZ-ADD-ARN). Jag har alltså egentligen flugit in drygt 59000 baspoäng, men det tycks högst oklart när det resulterar i ett EBG.

Det är nästan så att jag överväger en milage run med SK i helgen för att öka chanserna att snabbt få ett kort att matcha, men det känns lite dumt med tanke på att jag ju "egentligen" nått EBG med viss marginal. Suck...
 

mry

Medlem
Det är ju lite jobbigt att du bara får max 1250 poäng för en tur och retur inom Sverige. (EBG ger ju 25% extra och alltså 250 extra baspoäng)
 

Agö

Medlem
Uppdatering 2

Dear Mr. AGO,

We are pleased to inform you that your request to credit missing Miles has been processed and the Miles will be credited to your Flying Blue account within a week.

You may visit our websites www.airfrance.com or KLM - Royal Dutch Airlines to check the data that has been entered. To do this, please go to the "Flying Blue" section and log into "Your account" using your PIN code.

We would like to remind you that you must claim all your missing Miles for flights directly on Flying Blue News between 5 days and 6 months from the date of travel.

For flights with airline partners (except AIR FRANCE/KLM), please attach a copy of the passenger receipt of the ticket or a copy of your Trip Summary & Receipt in the case of an electronic ticket, as well as a copy of your boarding card.
Miles are credited to your account automatically each time you provide your card number when reserving tickets with AIR FRANCE, KLM or any other Flying Blue programme partner.

We thank you for your continued loyalty to the Flying Blue programme.

Your Flying Blue team
 
Och nu har ni FBG också, tycker inte att det är värt att lägga pengar och möda för att få FBP, jag hade hellre lagt energin och pengar på att skaffa BA Silver.
 
Härligt statusmatchningsinitiativ från AF/KL! Går allt vägen låter väl FBP som en bra målsättning.

Men: bittert nog är jag enligt EB-kontoutdraget 3875 baspoäng från EBG (eller 1280 baspoäng om och när gårdagens två SK-flyg registreras), och har alltså fortfarande inget guldkort att matcha. Den bittra aspekten är att jag sedan några veckor väntar på 10400 baspoäng från ET (SEZ-ADD-ARN). Jag har alltså egentligen flugit in drygt 59000 baspoäng, men det tycks högst oklart när det resulterar i ett EBG.

Varför inte boka en flex-resa med SK, skjuta ett email till EB och förklara din poäng att du ville gärna bli EBG under kommande resan då rent teoretisk har du redan passerat tröskeln.
 

Senator

Moderator
Vi tittar lite på Hawaii faktiskt fredag-söndag. Då får man trots allt en hel lördag.

Bokar ni båda från CPH innan 1 feb finns detta från 18 000kr i affärsklass på alla 3 allianser...

EDIT: det blev mitt 2000 inlägg detta! Mina vänner som jag träffade på vägen hem från BC.se öppningen i lördags sa: "va, 2000 inlägg! Är du galen?"
 
Last edited:
Toppen