Senaste nytt

Följetong 2013: Följ Igorius, Agö & Eli på väg mot Flying Blue Gold (eller Platinum)

Agö

Medlem
God kväll från Executive Lounge, Hilton Stucky Molino Venedig. Hit kom vi efter en utmärkt flight med KLM med en Embraer 190. 1 person i C, 1 person på betald nödutgångsplats ;).

Därefter tog vi vattentaxi till den facila summan av 120 EUR direkt till hotellet, ca 20 minuter. Väl investerade pengar för den roliga upplevelsen.

Några bilder:

091.jpg

095.jpg

100.jpg

101.jpg

103.jpg

112.jpg

114.jpg
 
Last edited:

Agö

Medlem
EMERGENCY!

KLM har precis skickat mail till Agö och Igorius. Vår flight hem från Venedig imorgon är INSTÄLLD!

Vänner på BC.se, hjälp oss att komma fram till hur vi ska komma hem från Venedig (Igorius är en mycket upptagen man).
 

Agö

Medlem
Okej, hur kul vill ni ha egentligen? Alitalia via Tokyo? :rolleyes:

Igorius är jävligt upptagen. Han har ett internmöte 06:00 på måndag på Skeppsbron. Agö har mycket att göra men har med sig dator.

Vad kan vi kräva? C-klassbiljett? Sveda och värk? En våffla i vakuumförpackning med rött vin?

085.jpg
 
Ni kan eventuellt få en routing med Alitalia till FCO och sen via CDG hem men min erfarenhet var att dessa extra segment kommer inte tillgodoräknas. Därför det bästa av situationen är att få er upgraderade till C kabin på AF och var glada.

Så klart! Jag tänkte mest att det finns både roligare och effektivare sätt att komma upp i guld, det tar ju trots allt sin tid att flyga ihop 30 segment och kan bli lite trist i längden med bara AF/KL inom Europa. China Airlines har t.ex. en business deal Amsterdam-Bangkok för drygt 12.000 kronor inkl allt, kan du göra över en helg (möjligtvis med en dag semester).
Med tanke på att herrarna knappast har det tråkigt på sina segment runs tror inte att långa flygningar är i deras intresse. Annars finns ju också USA där man redan på FBS nivå är berättigad till op-ups och med lite tur gör man samma segment run i främre kabin. En AMS-BKK i C låter dock som mycket bättre alternativ med möjlighet till ett par dagars avkoppling med sol.
 
Last edited:

Agö

Medlem
Nu i Marco Polo Club Lounge i Venedig. Jag väntar på avgång med Swiss till Zürich och Igorius sitter och förhandlar med Air France om ännu en ombokning. Det verkar vara kaos på CDG och AMS. Även BA har ställt in avgång till LHR, såg många strandade passagerare i sann italiensk upprorsstämning.

Vi hade en otroligt trevlig middag på Quadri igår. Som vanligt var vi sist kvar, fick visning av köket och hade en lååååång diskussion med den unge kocken och hovmästaren Stefano (snackade bra tips på restauranger och jag bjöd in dom till Köpenhamn - Noma har ett otroligt anseende internationellt).

Vi är skapligt slitna, blev mkt att dricka igår.
 
Toppen