Senaste nytt

Följetong 2013: Följ Igorius, Agö & Eli på väg mot Flying Blue Gold (eller Platinum)

Igorius

Medlem
Hälsningar från Menzies ARN T2. Hamnat mitt i en firmafest (uppåt 20 personer, alla i medelåldern, skålar och gapar...). Ett fasansfullt liv. Aldrig varit med om något liknande i en lounge.
 

Agö

Medlem
Hälsningar från Menzies ARN T2. Hamnat mitt i en firmafest (uppåt 20 personer, alla i medelåldern, skålar och gapar...). Ett fasansfullt liv. Aldrig varit med om något liknande i en lounge.

Till skillnad från Agö som njuter tystnaden i Copenhagen Apartment. Svag sol över Köpenhamn väntar BC-besökarna om några timmar. Tar ett glas apelsinjuice och några finska pinnar och väntar på att lunchen ska dukas fram om några minuter!
 

Igorius

Medlem
Sådär ja, boardat KL1108 mot AMS. Investeringen i FBS i höstas börjar så smått att ge utdelning - skönt att glida förbi den långa kön av statuslösa för att slå sig ned på plats 11A. Jag ville inte betala extra för exit row - ett otyg KLM nyligen (?) börjat med - och mot den bakgrunden visade sig rad 11 vara ett bra val. Jag är väl medellängd (181 cm), men har gått och väl 15 cm tillgodo mellan knäna och stolsryggen framför.

Hur som helst tycks boardingen redan vara klar. Skulle uppskatta att planet är fullt till 3/4. Avgång kl 10:55. Vi hörs från AMS!
 

Agö

Medlem
Så klart! Jag tänkte mest att det finns både roligare och effektivare sätt att komma upp i guld, det tar ju trots allt sin tid att flyga ihop 30 segment och kan bli lite trist i längden med bara AF/KL inom Europa. China Airlines har t.ex. en business deal Amsterdam-Bangkok för drygt 12.000 kronor inkl allt, kan du göra över en helg (möjligtvis med en dag semester).

Diggar dina förslag och det är definitivt tanken att vi ska göra minst en long-haul med SkyTeam. China Airlines vore kul att testa. Vi tittar även på Czech Airlines enda LH-rutt till Seoul.
 

Agö

Medlem
Underbara CPH Apartments i bilder.

058.jpg

059.jpg
 

Agö

Medlem
Sä börjar det snart bli dags för boarding även i Köpenhamn. Men först lite lunch. Kycklingsspett, lite brie och ett glas rött.

074.jpg
 

Agö

Medlem
Då har jag sammanstrålat med den glade gamängen Igorius i klassiska Lounge C26. Lika skabbig som vanligt men vi får i oss ett par glas vitt och varsin GT.

Mycket behagliga flighter från ARN respektive CPH. KLM:s ekonomi är helt OK.

Jag flög snygga PH-BGF, Grote Zilverreiger.

079.jpg

080.jpg

Heron (pelikan), Grote Zilverreiger!

083.jpg
 
Toppen