Senaste nytt

Följ personalens anvisningar annars...

TreD

Medlem
En helt riktig åtgärd. Själv är jag sedan länge förbannat trött på alla de passagerare som flagrant bryter mot regelverken i de nämnda avseendena. En oproportionerlig del av dessa passagerare gör så på SK flygningar, och en majoritet av dessa flyger i den främre delen av kabinen. Vad är det dessa individer försöker bevisa eller åstadkomma, bortsett från att störa sin omgivning?
Det finns inte en människa bland oss som bara MÅSTE ha mobilfånen påslagen under resan. Man behöver inte vara terapeut för att inse att det tvärtom vore bättre för dessa individers själar om de stängde av alltsammans i god tid och slog på igen när det lämnat kabinen.
De få i denna värld som är i den situationen att de ständigt måste vara uppkopplade har egna flygplan och en annan typ av telefon. Det är säkert dags för lite självrannsakan i detta avseende bland medlemmarna på detta forum...
 
Last edited:

David

Medlem
Vid en flygning inrikes med Air China stoppade säkerhetsansv på plats 11C (jag satt på 11A) ner, vad som såg ut som, en kniv i sockan. Man undrar ju om det är "standard issue". ;)
 

Concorde

Founding Member
TreD, du ska på Amerikanska flighter... Där tillåter reglerna att man slår på telefon vid wheels down. Håller med dig f.ö.
 
Flög med Ryan Air (Skavsta-Bryssel) för drygt ett år sen. Det händer verkligen inte så ofta att jag flyger med RyanAir, men det jag reagerade för var att folk (de flesta faktiskt!) inte brydde sig ett dugg om att vänta tills planet stannat innan de reste sig o började slita fram sitt bagage.
Ingen verkade ta notis om att flygvärdinnorna försökte upprätthålla ordning o reda överhuvudtaget.
I största allmänhet så var det ett jäkla spring på folk i jämförelse med en vanlig flight.

Med risk för att vädra mina fördomar så kändes klientelet som åkte med Ryan Air inte riktigt som några reserutinerade business människor...men man kan ju göra som man blir tillsagd i alla fall, eller?
 
Appropå Ryan Air och olydiga pax:
Ger man ingen respekt får man heller ingen respekt. Ytterligare en anledning till att jag aldrig beträder ett Ryan Airplan.
 

lnixon

Medlem
Man behöver inte vara terapeut för att inse att det tvärtom vore bättre för dessa individers själar om de stängde av alltsammans i god tid och slog på igen när det lämnat kabinen.

Ptja, hur så? Jag brukar försöka komma ihåg att slå av telefonerna, men det är för att spara batteri.

(Fast det händer såklart att jag glömmer det. En gång när jag missat att slå av telefonen som låg i handbagaget på hyllan när jag flög en Q400 mellan CPH och PRG flög vi så pass lågt och långsamt att jag faktiskt fick täckning en stund nånstans över Tyskland. Pip-PIP sa telefonen när jag fick det där "Välkommen till Tyskland"-SMS:et. Det var lite pinsamt.)
 
:) Hade aldrig förväntat mig att Ryanair skulle tilhandahålla en försklassig flygupplevelse, varken på ena eller andra sättet. Men hade heller inte förväntat mig ett mindre kaos.
För några år sedan åkte jag väldigt mkt tåg och ibland hade man oturen att hamna i Familjevagnen på en söndagskväll. Min resa med Ryanair påminde till vissa delar starkt om denna upplevelse.
 

jth

Medlem
Appropå Ryan Air och olydiga pax:
Ger man ingen respekt får man heller ingen respekt. Ytterligare en anledning till att jag aldrig beträder ett Ryan Airplan.

Nu det ju inte den stackars underbetalda kabinpersonalen som är det sämsta med Ryanair, så det är väl lite elakt sagt. Jag måste faktiskt säga att jag alltid fått ett trevligt bemötande de gånger jag åkt ryanair (vilket inte alltid gäller för tex SAS...).
Och jag kan inte heller annat än hålla med om att passagerna inte tillhör det bästa slaget. Nu sist när jag åkte till FAO så var den en (synligt berusad) man som absolut skulle upp och rota i sitt handbagage under inflygning, trots upprepade tillsägelser i högtalarna. :mad:
En annan notering jag gjort var att de alltid slog på seatbelts-skylten nån timme in i flighten och höll den på i cirka 30 minuter, trots total avsaknad av turbulens. Sannolikt för att inte för mycket turbulens skulle uppstå inne i kabinen :)
 
Toppen