Födelsedag i Bangkok

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Wilhelm00, 30 November 2015.

1. Wilhelm00

Wilhelm00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej vänner!

Jag har tänkt att fira min partners 30-års dag i Bangkok.
    Jag har lite idétorka och skulle gärna vilja ha lite bra förslag från er på saker vi kan göra och vart vi kan gå och äta middag. Eftersom det är en 30-års dag så är det kul om det är något utöver det vanliga, men alla förslag tas tacksamt emot :)

Vänligen,
    W

2. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Wilhelm00

Wilhelm00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, tyvärr infaller födelsedagen innan den 18:e...men kan kanske besöka den vid ett annat tillfälle :)

4. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag rekommenderar "roof-top"-restaurangen på "Lebua Hotel" och blir det ett annat alternativ så besök i alla fall "roof-top"-baren!

5. Wilhelm00

Wilhelm00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, vi åt middag där förra gången vi var i Bangkok. Tyckte mycket om det, men känns lite "tråkigt" att gå dit igen..

6. Direktorn

Direktorn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är ni less på Thaistyle rekar jag alltid New York Steakhouse på JW Marriott hotel. Köttet och service är ruskigt bra. Kom innan och ta en draya i baren före maten, top notch!

7. Wilhelm00

Wilhelm00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, ska spana in det..

Någon som kan rekommendera något bra day spa?

8. bernierubber

bernierubber Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, jag rekommenderar att ni äter på Issaya Siamese club (ISSAYA : Siamese Club Restaurangen drivs av en av Thailands mest välrenommerade kockar, förmodligen den kändaste (Ian Kittichai). Maten är modern Thai.
    Efter att ni ätit kan ni dra vidare till Sathorn Soi 12 för lite schysst barhäng.
    Det finns ochså ett gäng bra barer runtikring.
    Men jag skulle om jag var ni ta en taxi upp till Seen Space, Thonglor Soi 13. Det är ett bra ställe med flera kända barer i tre våningar. Kan rekommendera Cloud Nine och Fat Gutz. Båda ligger bredvid varandra.
    Det går bra att äta där också, på översta våningen ligger Crazy Crab som jag också kan rekommendera.
    Ok, detta är mitt bidrag till en bra kväll i BKK.
    Btw: Managern på Cloud nine är Svensk

9. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!