Senaste nytt

Fått SAS IDB-voucher. Vart ska jag åka?

SFC

Medlem
För läääänge sen fick jag en fladdrig pappersvoucher på €600, men det hela slutade med att jag skickade in den och fick €300 insatt på mitt konto istället. Detta var dock säkert 7-8 år sen.
 

palmen

Moderator
Näe, kan man verkligen växla in dem!? Du kan få välja om du vill ha cash eller voucher, men när du gjort detta val är du fast med det vad jag vet. Annars skulle ju alla ta vouchers och sedan växla dem till cash om de inte lyckas använda dem.

Jag fick en voucher på 500€ för ca 2 år sedan, det var inga problem att växla in den på ARN mot 250€ kontant istället (omvandlat till SEK). Hade valet att få pengarna insatta direkt eller ta en voucher, valde voucher som jag sedan inte kunde nyttja och tog pengarna istället. Saker kan ju ha ändrats de senaste 2 åren dock.
 
Mina vouchers blev liggande nästan ett år. När det var några få dagar kvar till bäst före datum hittade jag Rom via CPH för två personer i januari - det blir bra med poäng! Voucherna löste jag in på SAS biljettdisk ARN när jag ändå hade vägarna förbi.
 

FT99

Medlem
Enligt de uppgifter jag fick från SAS kan man växla inn en voucher. Man behöver inte välja cash eller voucher, man får bara en voucher som man sen kan växla inn när som helst (innan 12 mnd, dvs då den är giltig)
 

fcx

Medlem
Enligt de uppgifter jag fick från SAS kan man växla inn en voucher. Man behöver inte välja cash eller voucher, man får bara en voucher som man sen kan växla inn när som helst (innan 12 mnd, dvs då den är giltig)

Har för mig att du bara får halva värdet på vouchern om du växlar in den i kontanter...
 

palmen

Moderator
Har för mig att du bara får halva värdet på vouchern om du växlar in den i kontanter...

Det stämmer, var en no brainer att ta det som voucher på 500€ när jag ändå kunde växla in den till 250€ cash, istället för att ta 250€ cash direkt.
 

GOTATH

Medlem
Får uppdatera mig på detta. Så här blev det.

Använde vouchern för att boka en resa till New York i mars när man får trippla poäng från julkalendern. Resan blir i plus. Ringde in och bokade resan. Fick uppge numret på vouchern och sedan skicka den via snigelpost till SAS. Det tog 1-2 veckor för SAS att verifiera vouchern och biljettera. Dagen före julafton kom biljetten på mailen.

Angående EB-poängen så ser mitt EBG säkrat ut för nästa omgång(14-15), så NY-resan blir en skön boost till nästa års kvalificering :)
 

Agö

Medlem
Får uppdatera mig på detta. Så här blev det.

Använde vouchern för att boka en resa till New York i mars när man får trippla poäng från julkalendern. Resan blir i plus. Ringde in och bokade resan. Fick uppge numret på vouchern och sedan skicka den via snigelpost till SAS. Det tog 1-2 veckor för SAS att verifiera vouchern och biljettera. Dagen före julafton kom biljetten på mailen.

Angående EB-poängen så ser mitt EBG säkrat ut för nästa omgång(14-15), så NY-resan blir en skön boost till nästa års kvalificering :)

Klockrent tips. Ska nog göra likadant med våra två * 600 EUR.
 

Thornado

Medlem
Är det inte så att man får ingen växel tillbaka på vouchers? Dvs om man inte når upp till fulla beloppet så blir man av med mellanskillnaden? Det är bla därför dessa vouchers kommer i fyra delmängder istf en voucher som innehåller fulla beloppet.

Jag har nu fått en voucher på 500 EUR. Det är dock inte typen som är skriven på karbonpapper och delad i fyra, utan den ser ut så här:

sasvoucher.jpg

Den är alltså inte uppdelad, utan har bara fått en voucher på 500 euro. Stämmer det att även denna typ av voucher inte ger någon "växel", utan måste användas endast en gång? I så fall är det ju lite dumt att man inte får den i flera lägre valörer istället. Dessutom så blir det ju lite fånigt att de i brevet som följde med vouchern tipsade om att man även kan använda den för att betala ombord - det blir många muffins för 500 EUR....
 

agehall

Medlem
Shit! Jag har alltid fått dem i valörer om €50, vilket är enklare att använda.

Sist brände jag alltihop ombord, men det var bara €250 vill jag minnas. Då tömde jag i princip vagnen på allt användbart...
 
Toppen