Fått en annan persons biljett

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av JSQ, 29 Mars 2016.

1. JSQ

JSQ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tittade till sambons mail nu på kvällen och blev lite förvånad när jag såg ett mail från SAS med rubriken "Electronic Ticket Itinerary and Receipt". Först tänkte jag att min sambo av någon anledning fått mail avseende en bokning jag var i kontakt med supporten om. Det visade sig vara något helt annat när jag öppnade mailet, det handlade nämligen inte om vår resa eller något som hade med min sambo att göra utan någon helt annan person som vi aldrig hört talas.

Någon som råkat ut för något liknande? Känns ju sådär lagom roligt att veta att uppgifter kring ens bokning kan hamna hos någon helt annan som i sin tur enkelt skulle kunna avboka ens resa... SAS IT som är stjärnor nu igen?

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade den andra personen ens samma namn som din sambo?

3. JSQ

JSQ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej inte ens nära, tror inte du skulle kunna komma längre ifrån om du försökte.

Agö gillar detta.
  4. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Fick en helt annan persons boarding kort här om året i en Self service automat.. personen skulle dessutom någon helt annan stans.. och inte en bokstav var samma i namnet, jag var EBG på den tiden och personen var EBB.
    så "expect the unexpected..."

5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visst kommer kvittot i form av en PDF-bilaga? Kanske en virusmodifierad PDF-fil?

Men mer troligen något systemfel bakom kulisserna som blandat ihop e-mailaddresser. Mycket läskigt.

6. DanielKif

DanielKif Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hon har förmodligen lite hemligheter för sig ;)

JSQ gillar detta.
  7. mha321

mha321 Medlem

Min gissning är någon i kundtjänst (!) som manuellt knackat in fel, typiskt fel eb-nummer och så har den hämtat mailadress därifrån.

JSQ gillar detta.
  8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja just det... Vad gör du i sambons mailbox??? ;)

9. JSQ

JSQ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    IT-ansvarig i hemmet ;)

Anders Östling gillar detta.
  10. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vem är inte det :) Men jag håller mig borta från frugans mail och sociala konton. Vill inte veta... ;)

niklaswik, Kricka, El0 och 4 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!