Får man överhuvudtaget klaga när man åker med det Irländska lågservicebolaget?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av NotRyan, 13 Juni 2013.

  1. NotRyan

    NotRyan Medlem

  2. TorbjornMieden

    TorbjornMieden Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
  3. VonMögen

    VonMögen Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Håller med, som att köpa grisen i säcken. Bara att gilla läget.
     
  4. Hasse E

    Hasse E Medlem

    Som bosatt i Nyköping tror ni säkert att jag försvarar Ryanair.....icke! Jag har åkt med dem en gång...aldrig mer! Lågprisbolag.....ja, ibland men t.e.x när jag och min bättre hälft skulle boka resa nu i september till London så fick jag fram c:a 2.700:- + 700:- till om vi ville ha med en väska upp till 15kg. Nä, då tar jag hellre tåget till Arlanda(380:- tor för båda två, tack SJ!) för att sedan åka C med British Airways för det facila priset á 5.180:-....även det för båda två!
     
    1 person likes this.
  5. Tycker givetvis synd om de enskilda som blir drabbade (speciellt de med småbarn).... Däremot vet man ju risken med att flyga Ryanair !? Efter så många artiklar inom ämnet kan det ju inte gått någon levande skäl omsides?
     
  6. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    Såklart måste man redan vid bokningen räkna med att Ryanair lämnar en ensam åt sitt eget öde om något händer. Det känns nästan som en del av lågprispaketet och kan knappast komma som en nyhet för någon. Men att säga att dessa när problemen är ett faktum inte borde klaga är ju bara barnsligt.

    Det vore lika dumt som att säga att t.ex. en SAS-resenär inte borde klaga på SAS när denne förvägras kompensation etc. i enlighet med EG-261/2004. SAS liksom Ryanair bryter så gott som alltid mot dessa bestämmelser och ger sig sällan förrän någon orkar tjafsa tillräckligt mycket eller tom dra det hela vidare. Med andra ord vet man redan innan man bokar att man får vad man betalar för. Anser ni då att även SAS-resenären har förverkat sin "rätt" att klaga med tanke på att det är ett känt beteende från SAS sida?

    Självklart har en Ryanair-resenär samma rätt som en SAS-resenär att både klaga och vara förbannad över att flygbolaget inte följer gällande lagstiftning. Däremot får Ryanair-resenären nog räkna med att han/hon kommer att få kämpa betydligt mycket mer för att eventuellt få rätt än vad SAS-resenären behöver göra.
     
    2 personer gillar detta.
  7. dino_81

    dino_81 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Självklart får man som Ryanairresenär klaga när man blir strandsatt utan någon support från bolaget. Fast man bör då vända sig till rätt instans isf att gråta ut i media. Man borde ju liksom haft en mental förberedelse när man valde att köpa en biljett med bolaget.

    Att sedan tidningarna fortfarande betraktar Ryanairs "kundservice" som en nyhet är för mig en gåta. Det händer ju var och varannan vecka...

    Och jag håller helt med om att man köper grisen i säcken! ;-)
     
  8. Andreas Eriksson

    Andreas Eriksson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    "Det enda flyget vi kunde boka om till går först om fyra dagar, säger Nicolas."

    Snacka om omedveten resenär. :p
    Allt går att lösa om man bara är flexibel och har lite idéer.
     
    Last edited: 13 Juni 2013
  9. Bryant

    Bryant Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Funkar dåligt när man bara är hänvisad till Ryanair :)
     
  10. Andreas Eriksson

    Andreas Eriksson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jo men jag menade mer att om det verkligen var så viktigt att komma hem så finns det ju bra många lösningar på "problemet". :)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×