Senaste nytt

Får inte upp resan på Lufthansas hemsida.

fredrik996

Medlem
Hej Allesammans

Tittar på en resa till Milano i slutet av oktober.
Lutar åt att det blir att åka med Lufthansa då dom verkar ha väldigt bra priser till Milano med byte i München eller Frankfurt.

Den resa som ligger kostnadsmässigt bra till är utresa 23/10 0745 till München sen vidare med Ai Dolomiti. Denna kommer dock inte upp på Lufthansas hemsida.
Hemresan tänkte jag skulle ske på söndag 1720 från Milano.

Får upp den på alla andra sökmotorer och ita matrix men inte just på LHs Hemsida.

vrf kan det vara så märkligt?
 

HON-II

Medlem
Du bör söka på sidan med "more search options" och under "airline" klicka bort "Lufthansa" och istället välja "Lufthansa" group. Om inte detta fungerar, sök flygen som en "multi-stop flight", priset kommer att vara detsamma.
 

NyfikenGrau

Medlem
Råkade ut för ett/två liknande problem fast tvärtom i dagarna, men känns för futtigt att starta egen tråd om;

Ska på liten jobbresa till Stuttgart snart. Då jag vill ha poäng till mitt A3-konto försökte jag hitta Star Alliance men helst andra flyg än Lufthansa eftersom de ger så lite på vanliga ekonomibiljetter.
Sökte Stuttgart-Berlin 12 november för hemresan och fick både hos Ita Matrix OCH kayak.com förslag på biljetter med Swiss, kayak angav att de (bara) såldes på swiss.com. (De står f.ö. kvar på båda ställena om någon vill kolla.)

Sökte på swiss.com...och fick enbart upp Lufthansa-flyg via Frankfurt! Absolut ingenting med Swiss via Zürich. Pratade med de som har hand om Swiss-bokningar på Tegel, de hittade visserligen biljetter med Swiss men bra mycket dyrare (drygt 200 € enkel istf 120 € som matrix och kayak angav, fanns flera avgångar att välja bland).

Inte nog med det - när jag sökte direkt på lufthansa.com fick jag inte upp en enda förbindelse med själva Lufthansa, utan bara med Germanwings!?

Slutade med att jag iaf kunde köpa Lufthansa-biljetter genom en tredjeparts-sajt, så nu får jag iaf lite poäng och kan prova 4 Senator-lounger på en dag..men vet någon vad dessa märkliga sökresultat beror på?
 

Senator

Moderator
@NyfikenGrau när det gäller Swiss så kan problemet vara kopplat till deras "Married Segments". ITA Matrix och Swiss är ingen bra kombo.

Jag har använt Lufthansa.com mycket tidigare för att boka alla bolag inom Lufthansagruppen, men det känns som Swiss inte finns med i samma utsträckning.

Till slut hade @Dr. Miles en bra tråd om att använda United.com för detta. Där visas alla Star Alliance bolag..
 

NyfikenGrau

Medlem
Tack Senator (och @Dr. Miles )!

Ja herre gud, på united.com går de ju att boka! :eek: Aaarrggh, jag fattade att jag borde ha frågat här först, men tänkte att när swiss.com står som enda säljare på kayak.com och inte ens Swiss kan sälja sina egna flyg så ger jag upp!

United är alltså bäst på att visa inomeuropeiska alternativ med LX och LH...galet!

Tillägg:
Jag har använt Lufthansa.com mycket tidigare för att boka alla bolag inom Lufthansagruppen, men det känns som Swiss inte finns med i samma utsträckning.

Skulle bara förtydliga att det jag råkade ut för var ett snäpp knäppare:
swiss.com visade inte flygen med Swiss (utan med Lufthansa) och lufthansa.com visade inte flygen med Lufthansa (utan med Germanwings)!
 
Last edited:
Toppen