Får inga upgradeförslag i MMB - vad gör jag för fel

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av gdaily, 26 Januari 2013.

1. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Jag läser om folk här på forumet som lyckas klonka in billiga uppgraderingar i Manage My Booking (MMB). Själv har jag på de senaste 20 resorna aldrig fått något sådant erbjudande (fick det i början men inte under 2012). Mina resor är dessutom ganska slumpmässigt utspridda under veckan och olika klockslag... varför tycker inte British Airways om mig? Aller rättare sagt, vad är hemligheten att få dessa erbjudanden, någon som vet?

2. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har enligt min erfarenhet huvudsakligen att göra med till vilken grad kabinen är fylld. Jag brukar ofta få erbjudandet ARN-LHR-ARN, men vanligtvis är ekonomi då fyllt till hög grad medan det inte är speciellt fyllt i CE.

3. Har du bokat dina resor på British Airways.com?

4. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja

5. Jag tror vi diskuterat detta förut.. Var det möjligen så att man efter ett visst antal erbjudanden slutar få dessa om man inte uppgraderar? Möjligen vill de locka nya resenärer genom att ge "smak för det goda".

Jag kommer inte ihåg om vi någonsin löste "problemet" eller om det bara var en teori? Concorde har säkert svaret!

6. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror bara det handlar hög beläggning och ingen tillgänglighet.
    Skulle inte förvåna mig om det är samma bucket som avios uppgraderingar.

7. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skrev nog någon annanstans att min fru fick när vi åkte GOT-LHR i december. Själv var jag bokad i CE. Däremot har jag en del flighter till HKG,men där har jag aldrig fått ett erbjudande, men dom flighterna brukar vara välfyllda.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!