Senaste nytt

Får ett spädbarn med guldkort checka in mer än ett bagage på max 23kg?

Agö

Medlem
Jag läser följande på sas.se:

Spädbarn (under 2 år) kan ta med sig ett incheckat bagage på max 23 kg, storlek max 115 cm, samt en barnvagn. Tänk på att det inte ingår något handbagage för ditt spädbarn. Reser du i SAS Go light ingår endast en barnvagn.

Nu råkar min dotter på sex månader ha ett guldkort hos SAS. Tror ni att det berättigar henne till extra bagage? Frågan är mer av akademisk karaktär då såväl jag som min fru är EBD/G men det kan vara av intresse på hemvägen. Vi reser inom Europa.
 

Wendestam

Medlem
Jag läser följande på sas.se:

Nu råkar min dotter på sex månader ha ett guldkort hos SAS. Tror ni att det berättigar henne till extra bagage? Frågan är mer av akademisk karaktär då såväl jag som min fru är EBD/G men det kan vara av intresse på hemvägen. Vi reser inom Europa.

Haha, underbar frågeställning! :) Perfekt fråga för BC-forumet (tyvärr vet jag inte svaret, men varför inte?)
Ser med spänning fram mot att följa tråden :)
 
Borde inte EBG-förmånen vara den som 'trumfar' vad passageraren får göra - oavsett ålder. Om inte annat borde ju åldern på pax vara, om inte ointressant, mindre relevant då förmånerna är individuella oavsett ålder. Eller?? Blir intressant att följa!
 

EBGGOT

Medlem
Jag läser följande på sas.se:



Nu råkar min dotter på sex månader ha ett guldkort hos SAS. Tror ni att det berättigar henne till extra bagage? Frågan är mer av akademisk karaktär då såväl jag som min fru är EBD/G men det kan vara av intresse på hemvägen. Vi reser inom Europa.

OT:
Hon bör ju vara yngsta EBG JUST nu... Men nästan vecka går min son om henne då han bara är 2 veckor gammal och blir EBG! (jag kvalar mitt EBD nästa vecka)
 

olo

Medlem
Varför skulle hon inte få det? Finns det något i EB-s regler som säger något om ålder..?

Jag förväntar mig även att om hon reser med något annat sällskap än sina föräldrar, att hon även kan ta med dessa genom Fast track och vid prio boarding (om inte spädbarn trumfar *G vill säga?). Dessutom borde hon kunna gästa en person till *G-loungen.
 

Friskytten

Medlem
Har du provat denna?
Bagagekalkylator - berkna kostnaden fr extrabagage - SAS

Edit:
image.jpg
 
Varför skulle hon inte få det? Finns det något i EB-s regler som säger något om ålder..?

Jag förväntar mig även att om hon reser med något annat sällskap än sina föräldrar, att hon även kan ta med dessa genom Fast track och vid prio boarding (om inte spädbarn trumfar *G vill säga?). Dessutom borde hon kunna gästa en person till *G-loungen.
Tror visst att "hon" kan ta med folk in genom Fast-Track. Tror dock att kravet är att sällskapet reser på samma bokning, eller kan man ta med "vem-som-helst"? ;)
 
Toppen