Får ett spädbarn med guldkort checka in mer än ett bagage på max 23kg?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Agö, 16 September 2015.

1. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag läser följande på sas.se:

Nu råkar min dotter på sex månader ha ett guldkort hos SAS. Tror ni att det berättigar henne till extra bagage? Frågan är mer av akademisk karaktär då såväl jag som min fru är EBD/G men det kan vara av intresse på hemvägen. Vi reser inom Europa.

Andrew, Dreamliner787, nota bene och 11 andra gillar detta.
  2. Wendestam

Wendestam Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, underbar frågeställning! :) Perfekt fråga för BC-forumet (tyvärr vet jag inte svaret, men varför inte?)
    Ser med spänning fram mot att följa tråden :)

3. Fredrik Jeanson

Fredrik Jeanson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Borde inte EBG-förmånen vara den som 'trumfar' vad passageraren får göra - oavsett ålder. Om inte annat borde ju åldern på pax vara, om inte ointressant, mindre relevant då förmånerna är individuella oavsett ålder. Eller?? Blir intressant att följa!

4. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OT:
    Hon bör ju vara yngsta EBG JUST nu... Men nästan vecka går min son om henne då han bara är 2 veckor gammal och blir EBG! (jag kvalar mitt EBD nästa vecka)

Dreamliner787, ARNBER, jsn och 5 andra gillar detta.
  5. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför skulle hon inte få det? Finns det något i EuroBonus-s regler som säger något om ålder..?

Jag förväntar mig även att om hon reser med något annat sällskap än sina föräldrar, att hon även kan ta med dessa genom Fast track och vid prio boarding (om inte spädbarn trumfar *G vill säga?). Dessutom borde hon kunna gästa en person till *G-loungen.

Fredrik Jeanson och Agö gillar detta.
  6. Friskytten

Friskytten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flood, FF#1 och SNIFF gillar detta.
  8. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske dags att ringa EBG-supporten å din dotters vägnar, du kan ju i alla fall agera ombud. :)

9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte en chans att de kan besvara denna fråga, jag har gett upp hoppet.;)

FCT och agehall gillar detta.
  10. Fredrik Jeanson

Fredrik Jeanson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror visst att "hon" kan ta med folk in genom Fast-Track. Tror dock att kravet är att sällskapet reser på samma bokning, eller kan man ta med "vem-som-helst"? ;)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!