Senaste nytt

Får barn inte sitta på första raden?

palmen

Moderator
Där ser man, man då bör det ändå vara något specifikt för just CRJ och inte t.ex. 320 eller 737.
På en CRJ sitter väl enbart en crew längst fram och den andra där bak.
På en 737 och 320 så är det ju alltid 2 crew längst fram som jag då antar är de som hanterar dessa nödutgångar utifall att det skulle behövas.
 

Brandten

Medlem
Jag har åkt på rad 1AC och även 2 DF med 3åring på crj.
Jag har blivit nekad dessa platser med min 4 åring (på CRJ) och även på 737 och A32x. Frågade vid bokning, incheck, ombord och även via chat support. Alla hade samma hänvisning till nödutgångar och att barn inte får sitta där.
 

Brandten

Medlem
Bokade till Italien här om dagen och då kunde jag välja första raden på båda flygen (A320-200) med barn, samma ålder som senaste bokningen då det inte gick.
 

SK989

Medlem
Bokade till Italien här om dagen och då kunde jag välja första raden på båda flygen (A320-200) med barn, samma ålder som senaste bokningen då det inte gick.
Det verkar variera mellan flygbolagen. Det går alldeles utmärkt att seata (och faktiskt sitta) med barn på rad 1 i en 320 med SAS men på Lufthansa har jag varit med om att det inte går att vare sig seata eller att få sitta där även om det är en ledig rad efter boarding compleated.

Vad gäller CRJ så har det gått bra att sitta med barn längst fram med LOT (operated by Nordica) men inte med SAS (operated by Cityjet).
 

Airman

Medlem
Om man har spädbarn i knät, hur är det med nödutgång då? Jag bokade inrikes över julen och undvek nödutgång, men bokade rad 1 på några av flygen. Tror det bara var 737:eek:r och 320:eek:r. Kan det bli problem med seating? Har inte lagt till infant ännu, då det skall födas först typ igår, men ännu inte ute...
 

bankb

Medlem
Det verkar variera mellan flygbolagen. Det går alldeles utmärkt att seata (och faktiskt sitta) med barn på rad 1 i en 320 med SAS men på Lufthansa har jag varit med om att det inte går att vare sig seata eller att få sitta där även om det är en ledig rad efter boarding compleated.

Vad gäller CRJ så har det gått bra att sitta med barn längst fram med LOT (operated by Nordica) men inte med SAS (operated by Cityjet).

Kan det ha att göra med hur många crew som är med? Om det finns två fram så behövs ju inte hjälp av resenär för att få upp ena dörren.
 

palmen

Moderator
Om man har spädbarn i knät, hur är det med nödutgång då? Jag bokade inrikes över julen och undvek nödutgång, men bokade rad 1 på några av flygen. Tror det bara var 737:eek:r och 320:eek:r. Kan det bli problem med seating? Har inte lagt till infant ännu, då det skall födas först typ igår, men ännu inte ute...
Ska inte gå är väl typ 11 års gräns där. Infants placeras mig veterligen aldrig vid nödutgång. Är väl varannan rad det finns extra syrgasmask i övrigt
 
Toppen