Senaste nytt

Får aldrig mina Eurobonuspoäng efter hyrbil, trots flera påminnelser

Skumt jag har aldrig några problem med Hertz och snittar 1-2 hyror i månaden
Se mitt inlägg #25. Eftersom jag ansvarar för resepolicyn i bolaget så står det numera att det är uttryckligen är förbjudet att någonsin hyra, köpa eller på något sätt göra någon som helst affär med Hertz.
Eftersom jag litar på hyggliga människor så går det att blåsa mig en gång, men inte två :)
 

Perra

Medlem
Se mitt inlägg #25. Eftersom jag ansvarar för resepolicyn i bolaget så står det numera att det är uttryckligen är förbjudet att någonsin hyra, köpa eller på något sätt göra någon som helst affär med Hertz.
Eftersom jag litar på hyggliga människor så går det att blåsa mig en gång, men inte två :)

Jo jag har läst dina inlägg. Jag har emellertid inga problem att få in de poäng som jag ska ha. Hoppas du/ni har bättre framgång hos Avis eller vad det nu blir.
 

perhall

Medlem
Senaste 18 månaderna har jag hyrt bil från Hertz 5-7 gånger. Har inte fått poäng en enda gång. Fyller jag i formuläret på Hertz hemsida hjälper inte det heller (tidigare erfarenhet). Vad göra? Tips? En gång fick jag poäng direkt av Gold Member service... men efter att jag kontaktat Hertz en massa gånger...
/Per
 

pswe

Medlem
Senaste 18 månaderna har jag hyrt bil från Hertz 5-7 gånger. Har inte fått poäng en enda gång. Fyller jag i formuläret på Hertz hemsida hjälper inte det heller (tidigare erfarenhet). Vad göra? Tips? En gång fick jag poäng direkt av Gold Member service... men efter att jag kontaktat Hertz en massa gånger...
/Per
låter skumt, jag har alltid fått svar inom 24 timmar från Hertz, antingen med besked att de sätter in poängen eller att det är fel CDP kod och det av den anledningen inte blir några poäng.
hade en period problem med att Hertz system inte accepterade en nolla först i EB numret, det lede till en hel del retroreggande (det problemet löstes så småningom manuellt av Hertz på Sturup, kundtjänsten i Lappland klarade aldrig av det)
 
Så här svarade Hertz när jag efterfrågade poäng för ett tag sedan.
______________________________________________________________
Tack för ditt mejl.
Hyror som avser resor i tjänst med avtalsnummer/CDP nummer för företag angivet på hyresavtalet är inte berättigade till eurobonuspoäng enligt de regler som finns avtalade mellan Eurobonus och Hertz.

För att erhålla poäng krävs att CDP nummer som tillhör Eurobonus samt kundens eget medlemsnummer finns med på hyresavtalet. Vid dina hyrestillfällen har avtalsnummer för XXXXX använts och därför har dina hyror inte berättigats till eurobonuspoäng.

Med vänliga hälsningar / With best regards
______________________________________________________________

Så inga poäng när jag använder företagets avtal/rabatter och inom det här företaget är det väl skäl för uppsägning om jag inte använder avtalet.

Använde företagets avtal i somras, billig hyra, men det blev ju inte några poäng. Så det var värt det i alla fall.
 

Nikolas

Medlem
Nu sitter jag här och försöker få mina poäng från Hertz. Hade önskat mig att jag hade läst detta inlägg tidigare..

För andra gången ska jag fylla i formulär "efterregistrering av poäng" via webbsidan. Men är lite osäker på följande när man ska fylla i: Hyresavtalsnummer (inte boknings-/bekräftelsenummer). Är det kanske lättare att skriva till Hertz direkt?

Vi hyrde bilen i USA, om detta har någon betydelse.
 
Toppen