Senaste nytt

Får aldrig mina Eurobonuspoäng efter hyrbil, trots flera påminnelser

DonM

Medlem
Sorgligt att se att det inte bara är jag som måste claima mina EB poäng när jag hyr bil. Hyrde 5 ggr förra året och det genererade ca 20 e-mail + tlf. Avis klarade aldrig att lägga in extra poäng riktigt för hyra #2 , 3 osv.
Gjorde årets första retro hos Avis i dag. Hyrde bil i USA i juni och har inte fått några poäng ännu. Noterade 2 saker som kanske kan hjälpa andra:
- Numera får man 1000 poäng/hyra och inte 500 som tidigare OM man bokar via linken på SAS hemsida. Bokar man direkt hos Avis och lägger in EB nummer så får man bara 500 poäng
- När man lägger in en retro claim hos Avis måste man skriva in EBG123456789 med stora bokstäver (alltså inte ebg123456789) då detta formatet inte godkänns
 

henrik l

Medlem
Nu gäller inte detta EB, men väl M&M. Hyrde en bil på flygplatsen i Catania från Europcar i söndags och döm om min förvåning när poängen var inne redan efter tre dagar.
 
Hurra, jag fick svar från Hertz kundtjänst:

Tack för ditt mail,

Vi ser att det vid bokning skall uppges PC 196873, detta finns inte angivet på din beställning. På grund av detta berättigar inte denna hyra till extra poäng.

Själv noterar jag att det i fetstil står följande i erbjudandet:

Allt du behöver göra är att boka din bil innan den 31 mars, för hyra/resa innan den 31 maj 2014. Sedan är det bara att sitta tillbakalutad och se hur dina EuroBonus-poäng växer!


Inte ens om man tolkar det som djävulen läser Bibeln får jag ihop något om att någon PC-kod skall anges....

Jag förstår inte hur de tänker. Erbjudandet är ju tänkt att öka lojaliteten, men med sådana idiotsvar blir det en rakt motsatt effekt.
 
Uppdatering: jag e-postade följande svar till dem

Hej
Jag ser att det i erbjudandet står följande:
Allt du behöver göra är att boka din bil innan den 31 mars, för hyra/resa innan den 31 maj 2014. Sedan är det bara att sitta tillbakalutad och se hur dina EuroBonus-poäng växer!
Jag kan inte tolka det som att det även står att ytterligare åtgärder skall vidtagas.
Kan ni det? Själv sitter jag fortfarande tillbakalutad och väntar på poängen.

Hertz svar:
Vi gick in på den länk som du [tidigare] bifogat. Där står under Regler coh Villkor:
    • Bokas mellan den 15 februari och 31 mars 2014.
    • För hämtning av hyrbilen/resa mellan 15 februari och 31 maj 2014.
    • För att erbjudandet ska gälla måste kampanjkod (PC) 196873 uppge vid bokningstillfället.
    • Erbjudandet om Trippla poäng gäller hyror som sträcker sig över sju (7) dygn eller längre.
    • Gäller på deltagande Hertz uthyrningskontor i Europa, USA, Kanada, Latinamerika, Asien, Australien/Stillahavsområdet, Mellanöstern och Afrika.
    • Vänligen ta med ditt SAS EuroBonus-kort och visa upp vid disken när du hämtar din hyrbil.
    • Erbjudandet kan inte kombineras med andra erbjudanden, kampanjer eller rabatter. Inte heller med avtalshyror, researrangörs-/försäkringshyror eller andra redan rabatterade priser.
    • Så kallade Blackout-datum, då erbjudandet inte är tillgängligt, kan förekomma.
    • Hertz standardregler och villkor gäller.
Mitt svar:
Hej,
Så om det står "Allt du behöver göra är att boka din bil innan den 31 mars, för hyra/resa innan den 31 maj 2014. Sedan är det bara att sitta tillbakalutad och se hur dina EuroBonus-poäng växer!" så är det alltså inte sant? Frågan är binär och kan alltså bara besvaras med ett jakande eller nekande.
Skickade samtidigt mail till Communication Manager at Hertz First Rent A Car med följande text
Hej Xxxx,
Har du någon input på bifogade mail-konversation?
I korthet använde jag ett erbjudande (också bifogat) med följande text:

Kör iväg med TRIPPLA EuroBonus-poäng
Boka en Hertzbil och få TRIPPLA bonuspoäng på all bilhyra som sträcker sig över sju dygn eller längre. Det blir upp till 2 100 bonuspoäng.
Plus, som EuroBonus-medlem, får du även 5 % rabatt på din bilhyra.
Allt du behöver göra är att boka din bil innan den 31 mars, för hyra/resa innan den 31 maj 2014. Sedan är det bara att sitta tillbakalutad och se hur dina EuroBonus-poäng växer!
När jag bett om att få trippla poäng blir jag nekad med hänvisning till att en speciell kod ska anges vid beställning.
Hur tolkar du texten "Allt du behöver göra är att boka din bil innan den 31 mars, för hyra/resa innan den 31 maj 2014. Sedan är det bara att sitta tillbakalutad och se hur dina EuroBonus-poäng växer!"?
Det ska bli intressant att se vad de svarar. Att de överhuvudtaget håller på och tjafsar om detta måste ju tyda på att de har allvarliga problem med kundtjänstavdelningen.
 

perhall

Medlem
För mig slutade det ännu sämre än det gjort för dig hittills... jag höll på med en korrespondens efter ett erbjudande, likt du har gjort, då jag inte fick mina poäng (julkalender erbjudande, jag bokade genom länken). Fick inga poäng. Efterreggade. Hjälpte inte. Kontaktade Hertz. Poängen skulle komma, fick tom ett e-brev om det. Har fortfarande inte sett röken av poängen... Hoppas det går bättre för dig! /Per
 
För mig slutade det ännu sämre än det gjort för dig hittills... jag höll på med en korrespondens efter ett erbjudande, likt du har gjort, då jag inte fick mina poäng (julkalender erbjudande, jag bokade genom länken). Fick inga poäng. Efterreggade. Hjälpte inte. Kontaktade Hertz. Poängen skulle komma, fick tom ett e-brev om det. Har fortfarande inte sett röken av poängen... Hoppas det går bättre för dig! /Per
Det gjorde det inte. Jag gav upp och har istället infört i resepolicyn att aldrig någonsin hyra hos Hertz...
 

FF#1

Medlem
Har just gjort ett ärende till AVIS, hyrde bil 4 dagar i december, skulle ha fått 4000p, fick 1000p.
Det är ju för-smurfat att det ska vara så svårt att få in poäng på rätt sätt.

Tänkte på tex Coop och Nordic choise, där man får in sina poäng i realtid efter avslutat "köp" bättring uthyrnings branchen!
 
Toppen