Senaste nytt

Får aldrig mina Eurobonuspoäng efter hyrbil, trots flera påminnelser

perhall

Medlem
Flera gånger det senaste året har jag hyrt bil med olika bolag (Hertz, Avis, Sixt) och alltid lagt in mitt EBG redan vid bokningstillfället. Endast en gång har jag fått poäng. Ytterligare en gång efter påstötningar. Men
1. Flera gånger inte alls trots mail från Hertz och samtal med kundtjänst på SAS som ska fixa det
2. Extrapoäng pga många hyror har jag aldrig fått
3. Inte ens vid julkalendererbjudanden som 3 000 EBP om man bokar idag har kommit

Rätt tröttsamt att hålla på och fylla i formulär, ringa kundtjänst etc. Det kanske visserligen totalt inte är mer än 10-13 000 EBP men det kan ju fälla avgörandet när det kommer billiga jordenruntresor i årets kalender - jag tog just ut 11 t/r-biljetter till USA och Europa så jag måste fylla på...

Vem kan man prata med? Nån mer som haft liknande problem?

Per
 

Hall

Medlem
Det är ofta jäkla dåligt med överföringarna från både från hotell och hyrbilsföretag. Vet inte om de chansar på att man skall glömma eller något. Jag kör med excelblad och är nitisk men fungerar det inte efter påminnelser så styr det mina val dvs. val av hyrbilskedja och hotell. SIXT har jag till skillnad från dig inte haft problem med varken till M&M eller EB (skaffa konto och använd deras interface).
 

perhall

Medlem
Det är ofta jäkla dåligt med överföringarna från både från hotell och hyrbilsföretag. Vet inte om de chansar på att man skall glömma eller något. Jag kör med excelblad och är nitisk men fungerar det inte efter påminnelser så styr det mina val dvs. val av hyrbilskedja och hotell. SIXT har jag till skillnad från dig inte haft problem med varken till M&M eller EB (skaffa konto och använd deras interface).

Sixt är faktiskt bara 3 veckor sen så det kanske kommer... Hertz funkar alltid uselt.

Körde en omgång nyligen med tre st + en julkalenderpremie som inte kommit in.
Har ringt EB och fått kontakt med en Lisa och allt ska vara ok (har senare mailat henne utan svar).
Har kontaktat Hertz och fått:
Thank you for contacting us. I appreciate the opportunity to review your
concerns.

i have now requested your Eurobonus points. We advise our customers to
allow six weeks for this transaction to appear on the relevant statement.

If you have not received your points after this time, please contact your
points provider
directly.

I would like to take this opportunity to thank you again for contacting us
and we look
forward to serving you in the future.

inget har hänt...
Per
 

Silferlood

Medlem
Jag har hyrt två ggr i sommar, en på Avis, kom in ganska snabbt på kontot. Den andra på Hertz, har inte kommit trots att det var två veckor före jag körde Avis bilen. Ringt till EB och de sa att det hade varit problem med en filöverföring i somras från just Hertz, men det skulle lösas nu. Ska vara kampanj poäng också. :cool:
 

dino_81

Medlem
Vet inte om det kan spela något roll i detta fall men då jag senast hyrde bil på Hertz var det väldigt viktigt enligt uthyraren på GOT att jag angav vilket EB-kort (basic, silver eller guld) jag hade. Detta trots att jag redan hade lagt in kortet i beställningen?
 

Flood

Medlem
Har bara en bilhyra igår, på Hertz. Den fick jag tjata in under tre månader, där vi hade kontakt i tre omgångar och jag fick goddag yxskaft-svar om att bokningen inte kunde hittas och uppmanades att skicka in samma dokument som jag redan hade skickat in. EB-status var angiven och uppvisad.
 

Najk

Medlem
Har bara en bilhyra igår, på Hertz. Den fick jag tjata in under tre månader, där vi hade kontakt i tre omgångar och jag fick goddag yxskaft-svar om att bokningen inte kunde hittas och uppmanades att skicka in samma dokument som jag redan hade skickat in. EB-status var angiven och uppvisad.

Attans

Jag har med en Hertz bokning som inte kommit in än. Ska ladda mentalt och börja härja snart då...
 

perhall

Medlem
Har fortfarande inte fått ett enda EBP trots flera påminnelser till Hertz (som skickar fina mail och lovar att poängen krediteras inom kort) och EBG service center (som har långa handläggningstider och inte svarar).

Vad kan man göra? Det handlar om några tusen EBP och de "är ju mina", men det finns inget sätt att få dem. Varken telefonsamtal eller mail hjälper. Snart är det julkalender och då kommer det att saknas 3800 EBP för en 4xC ARN-EWR pga detta:(
/Per
 
Toppen