Får aldrig mina Eurobonuspoäng efter hyrbil, trots flera påminnelser

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av perhall, 16 Augusti 2013.

  1. perhall

    perhall Medlem

    Flera gånger det senaste året har jag hyrt bil med olika bolag (Hertz, Avis, Sixt) och alltid lagt in mitt EBG redan vid bokningstillfället. Endast en gång har jag fått poäng. Ytterligare en gång efter påstötningar. Men
    1. Flera gånger inte alls trots mail från Hertz och samtal med kundtjänst på SAS som ska fixa det
    2. Extrapoäng pga många hyror har jag aldrig fått
    3. Inte ens vid julkalendererbjudanden som 3 000 EBP om man bokar idag har kommit

    Rätt tröttsamt att hålla på och fylla i formulär, ringa kundtjänst etc. Det kanske visserligen totalt inte är mer än 10-13 000 EBP men det kan ju fälla avgörandet när det kommer billiga jordenruntresor i årets kalender - jag tog just ut 11 t/r-biljetter till USA och Europa så jag måste fylla på...

    Vem kan man prata med? Nån mer som haft liknande problem?

    Per
     
  2. Hall

    Hall Medlem

    Ort:
    ARN; BMA
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är ofta jäkla dåligt med överföringarna från både från hotell och hyrbilsföretag. Vet inte om de chansar på att man skall glömma eller något. Jag kör med excelblad och är nitisk men fungerar det inte efter påminnelser så styr det mina val dvs. val av hyrbilskedja och hotell. SIXT har jag till skillnad från dig inte haft problem med varken till M&M eller EuroBonus (skaffa konto och använd deras interface).
     
  3. perhall

    perhall Medlem

    Sixt är faktiskt bara 3 veckor sen så det kanske kommer... Hertz funkar alltid uselt.

    Körde en omgång nyligen med tre st + en julkalenderpremie som inte kommit in.
    Har ringt EuroBonus och fått kontakt med en Lisa och allt ska vara ok (har senare mailat henne utan svar).
    Har kontaktat Hertz och fått:
    Thank you for contacting us. I appreciate the opportunity to review your
    concerns.

    i have now requested your Eurobonus points. We advise our customers to
    allow six weeks for this transaction to appear on the relevant statement.

    If you have not received your points after this time, please contact your
    points provider
    directly.

    I would like to take this opportunity to thank you again for contacting us
    and we look
    forward to serving you in the future.

    inget har hänt...
    Per
     
  4. Silferlood

    Silferlood Medlem

    Ort:
    Söderslätt
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har hyrt två ggr i sommar, en på Avis, kom in ganska snabbt på kontot. Den andra på Hertz, har inte kommit trots att det var två veckor före jag körde Avis bilen. Ringt till EuroBonus och de sa att det hade varit problem med en filöverföring i somras från just Hertz, men det skulle lösas nu. Ska vara kampanj poäng också. :cool:
     
  5. FlyingErik

    FlyingErik Medlem

    Jag har hyrt två gånger denna sommar, en Avis, en Hertz. Båda poängen fanns på kontot inom en vecka.
     
  6. Martin Andersson

    Martin Andersson Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Min erfarenhet är också att Hertz är snabba med poängkrediteringen. Ca 7-10 dagar max.
     
  7. dino_81

    dino_81 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte om det kan spela något roll i detta fall men då jag senast hyrde bil på Hertz var det väldigt viktigt enligt uthyraren på GOT att jag angav vilket EuroBonus-kort (basic, silver eller guld) jag hade. Detta trots att jag redan hade lagt in kortet i beställningen?
     
  8. Flood

    Flood Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Har bara en bilhyra igår, på Hertz. Den fick jag tjata in under tre månader, där vi hade kontakt i tre omgångar och jag fick goddag yxskaft-svar om att bokningen inte kunde hittas och uppmanades att skicka in samma dokument som jag redan hade skickat in. EuroBonus-status var angiven och uppvisad.
     
  9. Najk

    Najk Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Attans

    Jag har med en Hertz bokning som inte kommit in än. Ska ladda mentalt och börja härja snart då...
     
  10. perhall

    perhall Medlem

    Har fortfarande inte fått ett enda EBP trots flera påminnelser till Hertz (som skickar fina mail och lovar att poängen krediteras inom kort) och EBG service center (som har långa handläggningstider och inte svarar).

    Vad kan man göra? Det handlar om några tusen EBP och de "är ju mina", men det finns inget sätt att få dem. Varken telefonsamtal eller mail hjälper. Snart är det julkalender och då kommer det att saknas 3800 EBP för en 4xC ARN-EWR pga detta:(
    /Per
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×