Få poeng för hotell...

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Siljevm, 18 Mars 2015.

1. Siljevm

Siljevm Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bodde på Grand Hotell i Oslo, två nätter. för den lilla notan av 3800,- Och fick bare 500 poäng.

Är et normalt? Tycker det låter litet då man kan få 5000 för mäklarvärdering av bostad.... 800 poäng för att glo på fyra YouTube tutorials...

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ja de tär vad man tjänar för de flesta hotellnäter, om jag inte komemr ihåg helt fel ger vissa nätter bara 300 poäng (på andra kedjor).
    Kommer inte åt sas eurobonussidor så jag kan dubbelkolla det dock.

3. SAS404

SAS404 Medlem

Nu jämför du väl även äpplen med päron. 800p introduktion får man en gång, och hur ofta värderar du bostäder? Det är väl bara kreditera hotellpoängen till något annat ställe om du anser att värdet är dåligt. Samtidigt är det väl något sammarbete, och tydligen anser man att det är poängen som gäller.

4. Siljevm

Siljevm Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Alltså, jag tror inte att ja har fått fel egentligen, att eurobonus har gjort fel. Känns bara som väl liten bonus för att faktisk använda pengar.

Nu valde jag Grand Hotell Oslo för andra orsakar (också) än bara poäng. :)
    (läget, inredning, frukosten, spa, och för att jag aldrig bott där)

5. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man får verkligen dåligt betalt för att bo på hotell om man bor mer än en natt då intjäningen är per vistelse och inte per natt. Att man får massa poäng för annat som inte har med resande att göra är väl för att det handlar om marknadsföring men nog är det lite märkligt.

Siljevm gillar detta.
  6. Siljevm

Siljevm Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ah, det är per vistelse! Det förklarar ju en del! Troddes det var per natt...

Tack!

7. Siljevm

Siljevm Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hittar inte Edit knappen, så får skriver nytt svar.

Tycker dock det fortfarande är konstig at icke-resa relaterade ger mer poäng!

8. Det beror ju på hur mycket den partnern är villig att betala SAS för förmånen..

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Över lag har det alltid varit en rätt dålig affär att kreditera hotellnätter till Eurobonus när jag tittat på det. Bättre att kreditera till hotellens egna program om det finns.

Siljevm gillar detta.
  10. mha321

mha321 Medlem

Som tur är så är det ju en del hotellkedjor som tillåter double-dipping i båda samtidigt :)

Siljevm gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!