Senaste nytt

Få passagerare i Business?

Är inte direkt nån stammis i Business men mitt rekord ligger på 5 på CPH-BOS i september 2016. Bara 20 platser ju, men kändes ändå väldigt glest.
 

Jonas C

Medlem
SAS fyller väl alltid sina Business kabiner med diverse upgrades. Lägsta beläggningen i Business på ett SAS plan var CPH-NRT i December 2014. 13 av 46 säten tagna.
 

fcx

Medlem
Innan SAS byggde om sina kabiner så var man ju inte alls så aktiv med att uppgradera passagerare. Resultatet blev att det ofta var tomt säte bredvid i business, och ofta fler tomma säten än så...
 

Abbs

Medlem
SAS fyller väl alltid sina Business kabiner med diverse upgrades. Lägsta beläggningen i Business på ett SAS plan var CPH-NRT i December 2014. 13 av 46 säten tagna.
Min erfarenhet också, dock har jag vid flertal tillfällen noterat en i princip tom Pluskabin. Senast hem från Hong Kong var det hela 7st resenärer i Plus, vilket ger lyxigt med utrymme..
 
Ska till Chicago i morgon med SAS direkt från Arlanda. Ser att det i detta nu bara är sex säten i främre kabinen som ser upptagna ut, varpå vi har två av dessa. (1H brukar vara blockad för infant)

Visa bifogad bild 60220

Givetvis kan det finnas fler bokade som ej valt säte än samt att det tillkommer uppgraderingar etc, men det kanske ändå inte blir mer än halvfullt.
Minns en gång när jag flög Thai för några år sedan (ARN-BKK) och vi bara var sex pers i business och jag nästa upplevde det som lite påfrestande med så mycket personal på så få resenärer (dagens I-landsproblem:rolleyes:) De stod nästan och väntade på att få hjälpa till och jag kommer ihåg att jag kände mig lite uttittad. Å andra sidan var det ingen kö till toaletterna :)
Finns säkert fler som har varit med om liknande, så vad är det minsta antalet resenärer ni varit i business? Vilken sträcka? Andra flygbolag? Och hur upplevde ni det? Var det bara skönt, eller kände ni er "för" påpassade?
(First kan man ju vara få i så har ni upplevelser där ni vill dela går det givetvis bra det med :))

Chicagoflighten är alltid extremt tom under januari och februari. Ifjol åkte jag två gånger med jobbet i Go och båda resorna var det färre än 15 pers. I Go.
 

jsn

Medlem
OSL-BCN i mars 2013, jag var ensam i economy extra + business, väldigt trevlig besättning och bra uppmärksamhet :) Fick till och med välja själv precis när maten skulle serveras :) Economy var ganska fullt och de undrade väl vad vi hade för oss där framme...
 

Lukas S

Medlem
Jag tycker att det är väldigt skönt att vara i en tom kabin.

Förut, när SAS Plus var dyrare, kunde man ju ofta vara nästan ensam i Plus till USA. Förra sommaren, t.ex., åkte jag Chicago-Stockholm och då var vi bara fem personer i hela SAS Plus på nyrenoverad A330. Med en sömntablett blev resan nästan lika trevlig som i business, hehe.

Har åkt rätt många resor i SAS Business mellan USA och Sverige sen de renoverade sina plan/fick nya A330E, dvs de senaste två åren. Min upplevelse är att kabinen oftast är full eller nästan full, men vi var bara sex personer totalt i business ARN-LAX i somras samt kanske 7-8 personer MIA-OSL i oktober. En annan flight till LAX var vi kanske 12-13 personer totalt. På dessa flighter var även Plus max 30% fullt. Tråkigt för SAS men väldigt skönt som resenär tycker jag.
 
Senast i torsdags förra veckan på SK637 ARN-FRA flög jag ensam i PLUS och hade 4 hela rader för mig själv.

Mitten av augusti 2016 München - Budapest ombord Lufthansa A321 flög jag 3 hela rader själv i business.

Utöver det har jag 4 flighter som jag haft ensam i First. 3 av dessa var ombord Emirates B777-300ER enligt nedan.

Kuala Lumpur - Melbourne
Melbourne - Kuala Lumpur
Kuala Lumpur - Dubai

En ombord på ANA F mellan Tokyo Narita och Paris CDG februari 2015 på B777-300ER.

Sen i somras 2016 flög jag och @MarSecLtd ensamma i First med Lufthansa mellan Frankfurt - Tokyo Haneda i nosen på B747-8i. Vi blev välkomna ombord och pursen insåg ganska direkt att det skulle bli bra party. Jag rankar den flighten bland de bästa jag flugit.
 
Toppen