Senaste nytt

Få Eurobonuspoäng med elavtal från Fortum

JonW

Medlem
Rörligt elpris är precis rörlig ränta och investeringar på börsen, har man råd med svängningarna tjänar man alltid på att ha det rörligt över tid. Försäkringspremien för att binda är för det mesta så högt satt att den som satt den är väldigt säker på att inte gå med förlust på affären.
Du tar orden ur min mun.
Jag sysslade en del med elinköp för företag för några år sen, och det är exakt som du beskriver.
Elbolagen försöker ofta skrämma upp kunder med att visa groteska toppar på elpriset, men ofta visar de sig vara bara några timmar med extrem belastning.
Ungefär som när räntan var 500 % nån dag 1992, det gjorde faktiskt inte så stor inverkan på årsräntekostnaden.

Då man försöker skrämma folk till bundna avtal, dels för att de är lönsammare för dem, dels för att de vet att de har kunden kvar under lång tid,
är jag lite förvånad att man helt kör rörligt i detta avtal. Men den höga fasta kostnaden är kanske lönsam nog...
 

erc

Medlem
Sweet. Passade på att byta mitt avtal på ett boende som sägs upp i dagarna. Liten övernattningslägenhet. 5000 billiga poäng!
 
Funderar på att hoppa på erbjudandet. Kör idag rörligt hos Vattenfall med ett påslag på spot om 2,0 öre/kWh. Fortums förslag är 1,7 öre kWh. Årsavgiften för elhandeln ökar med ca 650 kr, men det kanske det kan vara värt för 8.000 poäng samtidigt som elkostnaden sjunker något (ca 50 kr, med en årsförbrukning om 12.000 kWh som jag har)
 

Ritz

Medlem
Är det någon här som signat upp för erbjudandet OCH även fått de 5000 välkomstpoängen registrerade?

Jag hoppade på erbjudandet. Bor i lägenhet med årlig förbrukning på ca 5000 kWh vilket innebär en obetydligt högre kostnad än vad jag har idag.
 

Ritz

Medlem
Njaee.. Det var väl ändå ett avtal med rörligt elpris? Av egen erfarenhet vet jag att framtiden ibland kan vara svår att förutspå. ;)

Bytte från rörligt med GodEl så det gör som sagt ingen större skillnad. Har haft rörligt senaste tio åren utan någon katastrof. Har även boån med rörlig ränta. Vad kan man säga? I like to live dangerously. ;)
 

Ritz

Medlem
Vad gäller elbolag så är inte kWh-priset det allra viktigaste när man har så liten årsförbrukning som jag har. Jag har bytt mellan en rad olika elbolag under åren och egentligen inte märkt någon prisskillnad att tala om, däremot olika servicegrad. Fortum är varken bäst eller sämst. Vissa elbolag (som IngetExtra) kan man inte ens få tag på via annat än mejl vilket kan vara oerhört ångestfyllt. Sådana ska man akta sig för!

Bor man i Stockholms innerstad så består halva elkostnaden av elnätskostnader. Där är Fortum det enda alternativet.
 
Jag hade redan innan ett avtal med Fortum och förlängde mitt avtal, men ett fastpris avtal gjordes om till SAS avtal och 5.000 poäng trillade in här om dagen.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    287,7 KB · Visningar: 645

Harnos

Medlem
Signade precis upp för 2014, sign-up bonusen är nu 6000 så tot 9000 poäng första året, erbjudandet gäller tom 31/12.
 
Toppen