Senaste nytt

Få Eurobonuspoäng med elavtal från Fortum

Jag tecknade detta under december månad för att få 10000p som välkomstbonus, samt 250p/mån under resten av året. Som rubriken löd på hemsidan så stod det "Få 13000p första året", men lite längre ner i texten hade dom ändrat till att man fick 6000p i välkomstbonus, samt 250/månm dvs enbart 9000p första året. (se bilder)

Jag kontaktade därför deras kundtjänst för att försäkra mig om att jag skulle få 13000p då jag förstod att dom ändrat kampanjen men "glömt" ändra i rubriken. Jag fick in mina poäng på kontot idag men ser även att rubriken på kampanjen nu är ändrad.

Erbjudandet i dagsläget är alltså 9000p första året, och 3000p nästkommande år.
Det står dock fortfarande fel poängbelopp (13000p) hos SAS.

Kampanjen var alltså redan ändrad till 9000p, om det nu är någon som nu tänkte påstå att det är jag som har förstört kampanjen ;).
Nu slipper någon annan byta elavtal, och bli snuvade på poäng.
 

Attachments

  • IMG_6595.PNG
    IMG_6595.PNG
    284,6 KB · Visningar: 424
  • IMG_6596.PNG
    IMG_6596.PNG
    271,8 KB · Visningar: 412
  • fortum chat.PNG
    fortum chat.PNG
    290,8 KB · Visningar: 405
  • sas fortum.PNG
    sas fortum.PNG
    15,9 KB · Visningar: 425
Last edited:
Här kommer en update om erbjudandet.
Fortum har nu återgått till 10000 i välkomstpremie samt 250 per månad.
Erbjudandet är dock tidsbegränsat till 16 april 2018.

7C9612BE-B96D-49B9-A855-E5A792ABFD15.png
 

Berglund

Medlem
Det är naturligtvis bra att få poäng på de köp man ändå skall göra. Just Fortumavtalet är dock väldigt, väldigt dyrt i jämförelse, även om man tar in de extra poängen i beräkningen. Se min tidigare uträkning här: Få Eurobonuspoäng med elavtal från Fortum | Sida 15 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Det här är "möjligen" ett acceptabelt erbjudande år ett men glöm för allt i världen inte att sedan snabbt byta. Det här är, för de allra flesta, ett väldigt dyrt alternativ. För många är det rent av bättre att teckna ett annat elavtal, köpa de 13 000 Eurobonuspoängen direkt från SAS och ändå få pengar över...
 

Grensen

Medlem
Tänker främst på att kostnaden för skatter och bränsletillägg ju har minskat vilket bör vara till avtalets fördel. Merkostnaden för fortumavtalet borde väl därför bli mer gynnsam när man väl ska boka resan och betalar några tusen mindre i skatter och bränsletillägg? Eller tänker jag knasigt? Undrar en hyfsad ny BC-medlem...
 

Big Birger

Medlem
Nu går det att få 13 000 poäng av Fortum igen, om man tecknar deras elavtal...

Det är dock ingen enkel match att jämföra, eftersom elpriset åker lite upp och ner. Jag bor i hus och använder ca: 24 000 kWh/år. Om jag jämför september (1328 kWh) isolerat blev elräkningen från min nuvarande leverantör 960 kr. Jag ringde Fortum och frågade vad deras avtal hade kostat mig om jag varit kund hos dem i september. Då blev svaret 1062 kr.

Dvs för september blev elpriset för mig "ink alles" 72,2 öre för min nuvarande leverantör och 80,0 öre med Fortum-dealen. På sommarhalvåret slår månadsavgiften på 89 kr/månad lite mer. Och på vinterhalvåret lite mindre. Om jag tar 24000*(80,0-72,2) blir det 1843 kr.

1843 kr för 13 000 poäng = 0,14 öre styck.

Det ska jämföras med att det kostar 2600 kr att köpa 13 000 poäng direkt av SAS.

Alltså inte någon vidare sweat deal. Däremot risk att efter ett år missa att säga upp elavtalet, och då betala ett högt elpris utan att få några vidare extrapoäng för det.

Fortum 13000.jpg
 
Jag signade upp för ett år sedan och fick då 10.000 poäng och sen 250 varje månad. Idag (exakt ett år sedan jag signa upp) fick jag 10.000 nya poäng och ett samtal från fortum där dom undrade om jag skulle flytta? Någon annan som fått samma?

Jag antar att det blivit uppdaterat igen efter ett år. Men konstigt att jag fick 10.000 nya poäng. Bara tacka o ta emot :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag signade upp för ett år sedan och fick då 10.000 poäng och sen 250 varje månad. Idag (exakt ett år sedan jag signa upp) fick jag 10.000 nya poäng och ett samtal från fortum där dom undrade om jag skulle flytta? Någon annan som fått samma?

Jag antar att det blivit uppdaterat igen efter ett år. Men konstigt att jag fick 10.000 nya poäng. Bara tacka o ta emot :)

Jag fick inga poäng och sa därför upp det. Efter 6 månader kunde man bli ny kund.

Grattis till dig :)
 

aikelo

Medlem
Jag signade upp för ett år sedan och fick då 10.000 poäng och sen 250 varje månad. Idag (exakt ett år sedan jag signa upp) fick jag 10.000 nya poäng och ett samtal från fortum där dom undrade om jag skulle flytta? Någon annan som fått samma?

Jag antar att det blivit uppdaterat igen efter ett år. Men konstigt att jag fick 10.000 nya poäng. Bara tacka o ta emot :)
Jag flyttar nästa vecka och fick inget nytt poängerbjudande. Men fick istället ett bra elpris utan bindningstid.
 
Toppen