Senaste nytt

Få 5000 EuroBonus-poäng för att värdera bostad

Kimmen00

Medlem
Han sa att han blev riktigt förvånad att jag kom och krävde poängen. Det kostar honom 1000kr och det här är inte till för att dela ut massa gratispoäng, utan för att det ska leda till försäljningar. Sen tryckte han väldigt hårt på om jag tyckte det var rätt att han ska ge mig en gratis värdering och att jag ska få betalt för det.
Han avslutade med att säga "jag ska fundera på saken, det kan du också göra"

Snack från mäklaren. Det står värdering ger 5000 p.. Att det sedan kostar honom stålar är ju ej ditt problem. Jag fick värdering via mail. Tog väl honom 10 min att fixa..
 

magost

Medlem
Ja, han gör ju värderingen för att få komma i kontakt med potentiella kunder och skapa förtroende.
Man anlitar inte en mäklare som slingrar sig för några hundralappar. Snacka om dumsnålt :eek:

Jag värderade med Bjurfors förra veckan (inga poäng ännu), och ser det som ett test på
om mäklaren uppfyller ingångna avtal. Minsta slingrande = bye, bye Bjurfors (och jag har LÅÅNGT minne).
 

Kandinsky

Medlem
Han sa att han blev riktigt förvånad att jag kom och krävde poängen. Det kostar honom 1000kr och det här är inte till för att dela ut massa gratispoäng, utan för att det ska leda till försäljningar. Sen tryckte han väldigt hårt på om jag tyckte det var rätt att han ska ge mig en gratis värdering och att jag ska få betalt för det.
Han avslutade med att säga "jag ska fundera på saken, det kan du också göra"

Förstår inte riktigt problemet, de får 100kkr i provision vid försäljning och börjar väsnas om poäng som skall utgå efter värdering, som de själva Erbjuder. Om han nu inte tyckte att det var rimligt att du skulle få 2x 5000 poäng skulle han väl bara strunta i värderingsuppdraget? Nu vet du ju i vart fall vilken mäklare du inte skall vända dig till... Själv fick jag en positiv bild av Kungsholmskontoret. Vilka var det som värderade hos dig?
 

Lollet

Medlem
Förstår inte riktigt problemet, de får 100kkr i provision vid försäljning och börjar väsnas om poäng som skall utgå efter värdering, som de själva Erbjuder. Om han nu inte tyckte att det var rimligt att du skulle få 2x 5000 poäng skulle han väl bara strunta i värderingsuppdraget? Nu vet du ju i vart fall vilken mäklare du inte skall vända dig till... Själv fick jag en positiv bild av Kungsholmskontoret. Vilka var det som värderade hos dig?
Ja dom får väl ändra reglerna till att man bara får poäng för 1 värdering ifall dom ska bråka om en andra värdering. Nu säger reglerna att det bara måste ha gått 6 månader och då borde man få poängen.
Täbykontoret var det.
 

Kimmen00

Medlem
Ja dom får väl ändra reglerna till att man bara får poäng för 1 värdering ifall dom ska bråka om en andra värdering. Nu säger reglerna att det bara måste ha gått 6 månader och då borde man få poängen.
Täbykontoret var det.

Jag körde oxå på Täby. Inget problem alls varken 1a eller 2a gången.
 

Lollet

Medlem
Nu har det gått över 2 veckor och mäklaren har inte hört av sig som han sa att han skulle när han "funderat lite".
Noterade nu att reglerna ändrats från att senaste värderingen måste ha vart minst 6 månader sedan till 12 månader.
 

ulagun

Medlem
Yes, säljer lägenheten just nu och så fort allt är påskrivet så skulle poängen sättas över ;)
Nyfiken hur det gick för dig och om fler har sålt via Bjurfors.

Värderade i oktober 2014 och de 5.000 poängen kom omgående
Har precis sålt vår villa via Bjurfors och påminde vår mäklare om de 25.000 utlovade poängen vid försäljning.
Till skillnad mot tillmötesgåendet vid värderingen såg han mest besvärad ut nu när jag krävde mina 25.000 poäng.
Undrar även vad som gäller tidsmässigt?
När kontrakt är påskrivet och handpenning erlagd eller vid själva överlåtelsedatumet?
 
Toppen