Senaste nytt

Få 44.000 extra poäng i Club Carlson för en natt på Park Inn

rob74

Medlem
Äsch! Nu såg jag... :(

Väljer man SK i rullmenyn, så kommer ett helt annat blockformulär än för de andra bolagen. Här finns bara block om 1.750 CC-poäng för 250 mil.
Då slirar ju faktiskt CC lite på sanningen när de säger att ju större block du löser in, desto mer mil får du... Det gäller uppenbarligen inte för alla då...

Dvs på 400k poäng får man ca 57k EB-poäng istf 72k som jag hade räknat med...
Någon som vet varför SK skiljer sig ur mängden här?
 

rob74

Medlem
Då kanske man ska langa in de poängen till US Airways istället och då ifall det kommer en kampanj med t ex 50% mer poäng vid överföring.
De hade ju någon sådan kampanj nyligen.
Då blir ju plötsligt 400k CC-poäng = 108k US miles...
 

agehall

Medlem
Skulle just kommentera det hela, men Rob74 satt tydligen uppe hela natten... ;)

Överföring till US Dividend är troligen minst lika bra (och troligen bättre) än till EB. Om inte annat verkar det ju lättare att hitta awards med US miles.
 

Dr. Miles

Expert
Överföring till US Dividend är troligen minst lika bra (och troligen bättre) än till EB. Om inte annat verkar det ju lättare att hitta awards med US miles.

Onekligen bättre deal att konvertera CC poäng till US Dividend Miles än till SAS EuroBonus.
Man behöver inte betala för bränsletillägg på alla partner flygbolag på en bonusresa heller.
 

rob74

Medlem
Skulle just kommentera det hela, men Rob74 satt tydligen uppe hela natten... ;)

Överföring till US Dividend är troligen minst lika bra (och troligen bättre) än till EB. Om inte annat verkar det ju lättare att hitta awards med US miles.

Ja, sent ska syndarn sova... ;)
Har onekligen vänt på dygnet de här lediga dagarna. Det kommer nog surt igen som en tsunami av trötthet när jag ska åka buss till Gällivare för jobb ikväll/imorgon...
 

rob74

Medlem
Onekligen bättre deal att konvertera CC poäng till US Dividend Miles än till SAS EuroBonus.
Man behöver inte betala för bränsletillägg på alla partner flygbolag på en bonusresa heller.

Jo, precis! Bara på att hoppas att de får leva ett tag till. Å andra sidan så kan ju en F med CX, QF elle BA inte sitta helt fel heller...
 

maba

Medlem
Tänkte bara kolla om någon vet om man kan boka något av dessa erbjudanden,
2 nätter för priset av 1EMEA - 2 for 1 eller
4 nätter för priset av 2EMEA - 4 for 2
som CC har på sin hemsida och ändå få 44k?
 

mry

Medlem
Tänkte bara kolla om någon vet om man kan boka något av dessa erbjudanden,
2 nätter för priset av 1EMEA - 2 for 1 eller
4 nätter för priset av 2EMEA - 4 for 2
som CC har på sin hemsida och ändå få 44k?

Jag hoppas verkligen det, det står inget på det erbjudandet att det inte skulle gälla. Om jag förstår rätt så ska man kunna boka alla rumstyper som ger poäng.

Jag är själv lite fundersam på de här rabatterna de har om man betalar allt i förväg gäller oxå. på de står det "Cannot be combined with any other promotional offer"...
 

dala

Medlem
Är tveksam till att det går att kombinera Big night give away eller Park Inn kampanjen med 2for1 eller 4for2. Jag mailade CC kundtjänst och fick följande svar (de har uppenbarligen inte å,ä,ö). Dock står det ju inget om detta i villkoren för kampanjerna, vad ska man tro?

Hej,

Tack fvr ditt mail. Vi ber om ursdkt fvr det sena svaret.

Du kan inte kombinera negot annat erbjudande med Radisson Big Night Giveaway.

Tveka inte att hvra av dig om du har negra fregor.

Med Vdnliga Hdlsningar,

Niklas | Member Services Representative, Carlson Rezidor Hotels
[/I]
 

mry

Medlem
Det där var ju inte bra, får hoppas jag ser dem nästa vecka..

Jag fick dock svar att det går utmärkt att kombinera med erbjudandet om rabatt när man bokar minst x dagar i förväg när jag frågade det.
 
Toppen