Senaste nytt

Få 1000 miles till AAdvantage.

henrik l

Medlem
Någon som fått poäng vid denna aktivitet?

OT: Vad är enklaste sättet att hålla liv i de gamla USDM-poängen som nu är AAdvantage-poäng? Konkret - finns det fler sätt än att flyga?

Upprepar frågan om ngn har sett röken av de 1000 poängen? Var ju lite tveksamt vilka som omfattades av erbjudandet. Har för mig att jag gjorde quizzen på våra fyra konton i april/maj och har inte sett av något ännu.

Har man en massa hotellpoäng som ligger och skvalpar kan man ju alltid konvertera lite. Ett bra erbjudande nu är att man får 20% bonus om man konverterar Starpoints till Advantage-miles.Man kan max köpa 20 000 poäng per år. Gör man detta vid kampanj kommer man undan med 525 $. KOnverterar man sedan 20 000 poäng får man 5000 i bonus från Starwood och just nu ytterligare 20%, så 525$ för 30 000 Advantage-miles är ganska skaplig i dagens läge. Har jag räknat rätt är det bättre pris än vad AA- har i sin senaste kampanj.
 

henrik l

Medlem
Samma här 1000 miles till samtliga familjemedlemmar och jag slipper fundera på hur jag ska hålla liv i barnens poäng. Slog mig nu att jag kanske ska spara till en first med Cathay åt dem. Med tanke att de första poängen jag fick in till min F med Cathay 2012, ramlade in 1996 så är det inget orimligt mål:D
 
Toppen