Senaste nytt

Fälla sätet i plus long haul

Remains

Medlem
Åkte hem från New York till Arlanda förra veckan. Jag hade jobbat hårt och var trött. Hivade i mig maten så fort jag kunde, på med ögonbindeln och ner med stolen. Gubben som satt bakom blev som tokig och började först banka och sedan rycka i överkanten på ryggstödet. När jag inte reagerade knackade han mig på axeln varpå jag fällde upp sätet och försökte sova i upprät ställning tills jag hörde kraftiga snarkningar bakom mig och lugnt kunde luta ryggstödet igen.

Jag tycker det är rätt gott om plats i plus, så det borde väl vara ok att fälla innan brickorna är ute, eller vad är det som gäller?
 

Patrik

Medlem
Fäller aldrig sätet på shorthaul av respekt för mina medpassagerare (hatar verkligen själv att få en stolsrygg i ansiktet, det är omänskligt trångt som det är ändå när man som jag är lite längre modell)

men eftersom bordet sitter i armstödet och det är mer utrymme i plus på longhaul har jag alltid fällt stolen max,
men förstås i lungt tempo. Sitter jag någon gång i economy long-haul fäller jag bara lite grann (typ hälften), men försöker undvika flyga economy.
 

Remains

Medlem
Jag skulle inte göra samma sak i economy eller på charter där man ju får framförvarandes huvud under hakan om de fäller när man äter. I plus på SAS widebody finns inte det problemet (som jag uppfattar det i alla fall) så jag undrar vad som är praxis.

Flyger heller inte economy på långrutter, men om folk ska bete sig som idioter i plus nu också får väl chefen börja pynta business om han ska få ut mig på jobb.
 
Åkte hem från New York till Arlanda förra veckan. Jag hade jobbat hårt och var trött. Hivade i mig maten så fort jag kunde, på med ögonbindeln och ner med stolen. Gubben som satt bakom blev som tokig och började först banka och sedan rycka i överkanten på ryggstödet. När jag inte reagerade knackade han mig på axeln varpå jag fällde upp sätet och försökte sova i upprät ställning tills jag hörde kraftiga snarkningar bakom mig och lugnt kunde luta ryggstödet igen.

Jag tycker det är rätt gott om plats i plus, så det borde väl vara ok att fälla innan brickorna är ute, eller vad är det som gäller?
Självklart är det ok att fälla sätet! Du betalar ju för den lite större och skönare stolen som kan fällas mer än i GO. Undantaget är som någon skrev, inte under servering. Jag hade aldrig fällt upp sätet efter att personen bakom inte vill ha din stol så - varför gjorde du det? :eek:
 
Toppen