Senaste nytt

Extrema prisfluktuationer på Hilton?

BAS

Medlem
Är nybliven hhonors guld nu när AMEX platinum ger den förmånen. Har direkt börjat boka in Hiltonvistelser för att utvärdera detta. Är dock rätt förvånad hur priserna fluktuerar för samma datum.

Exempel för Tokyo Hilton 29 september - 1 oktober, billigaste Queen-rummet: Första gången jag sökte kostade detta 35000 yen per natt. Lite dyrt tyckte jag, så ingen bokning då. Sen kom flash-sale för 17500, så bokade direkt. Nu, en vecka senare kollade jag för skojs skull, och nu är priset 21000. Samma rate som vid första sökningen.

Har också bokat in en helg i Prag, även där verkar det svänga, om än inte lika rejält.

Ni som ofta bor på Hilton, är det alltid så här? Visst är man van vid att hotellpriser varierar beroende på när man söker, men det här verkar rätt extremt.
 

Senator

Moderator
Ja.,... supply and demand är det tyvärr :).. Jag har bott på Hilton Metropole i London för £105 och £295. Jag har haft Fashion District i New York för $109 och betalat max $329... Så inget märkvärdigt..

Jag bokar sällan pre-paid om jag inte är 110% säker på att resan blir av, och att inga av mina kampanjkoder, MVP, eller Corporate Deals jag har access till inte ligger innanför 10% av pre-paid kampanjpris. Ofta gör dom det...
 

BAS

Medlem
Att priserna varierar efter säsong och evenemang är jag van vid. Men nu är det samma datum jag sökt på, och sökningarna är gjorda inom ca 10 dagar. Därför jag reagerar.

Brukar också boka ombokningsbart, men jag brukar resonera att om jag åker med 90% sannolikhet, och priset skiljer 20%, så lönar det sig i längden att ta det rabatterade priset. Bokar jag långt i förväg får man även ta hänsyn till att det kan komma eventuella kampanjer som man inte kan utnyttja om man inte har ombokningsbart.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Efter att ha bokat brukar jag gå in ibland och kolla priserna då och då. Händer rätt så ofta att jag bokar om till ett lägre pris

Jag gör precis likadant eftersom det kan ändra sig ganska mycket
+1 på det. Bokar alltid avbokningsbart om jag inte vet att det är billigt.
Ganska ofta så är det en bra deal att boka AAA-raten som normalt sett är avbokningsbar, så numera är jag medlem i Motormännen trots att jag inte äger någon bil :)
 
Toppen