Extra points som ny medlem i SPG

Diskussion i 'Starwood & Preferred Guest' startad av MolleX, 8 Januari 2014.

1. MolleX

MolleX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Nån som vet om man kan få extra poäng när man signar upp som medlem i SPG? Tänkte nämligen registrera mig och det vore trevligt med lite extra poäng.

2. Tror inte att det finns någon sign-up bonus annat än för kreditkort (utländska sådana), men snart startar åtminstone en ny promo som ger en del extra poäng.
    https://www.spgpromos.com/bringonthenights/

3. KavlingeDude

KavlingeDude Guest

SPG brukar vara ganska sparsmakade med sign-up. De kör sina driver med jämna mellanrum, flybob, har tipsat om en.
    Oavsett sign-up så kan jag reka dem ffa när man når "status" då den kombon med status och utbud av hotell i långa loppet "knäcker" de andra.
    Har fått status match på IHG nu då jag kommer att resa till ställen där bara de finns i år (i huvudsak) så vi får se hur de artar sig.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan man absolut inte säga generellt. Det finns stora områden där avsaknaden av SPG är total...

5. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta är naturligtvis fallet, dock håller jag SPGs hotell för en av de bästa kedjorna vad gäller klass, design, service etc. (dock ofta inte pris...). SPG är inte ett budgetalternativ, och hotellutbudet är begränsat/obefintligt i vissa delar av världen.

6. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det närmaste jag hört talas om vad gäller SPG och 'sign up', och som jag själv nyttjat, är om du har AMEX Platinum så ingår SPG Gold. Dvs, du får gå direkt in på guld-nivån och nyttja de förmånerna. Andra kort har säkert liknande deals?

7. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset! Jag passade på att signa upp på denna - har nog misat något utskick. Det kommer sådana här lite då och då ... ger lite extra poäng!

8. MolleX

MolleX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag signade upp utan nån promo. Tänkte ge mig på deras platinum erbjudande.

9. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  10. KavlingeDude

KavlingeDude Guest

VAd menar du med "ge dig på"? Att köra med stays/nights eller ngt annat?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!